کد خبر: ۴۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱ 16 June 2015
در اولین مجمع عمومی سالانه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز مطرح شد؛ فارغ التحصیلان کشاورزی نگران تجهیز شرکت و حمایت های مالی نباشند.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین مجمع عمومی سالانه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز شامگاه گذشته با حضور رییس این سازمانربیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز، قائم مقام موسسه ثبت گواهی و کنترل بذر، اعضای شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و جمعی از مسئولان شهرستان کرج در محمد شهر برگزار شد.

مهندس نصراله شمس آذر اظهار کرد: تشکیل اولین مجمع عمومی سالانه می تواند در تاریخ سازمان برای تشکیل مجامع پربارتر نقطه عطفی باشد.

شمس آذر افزود: طبق قانون موضوع تعیین صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی بر عهده این سازمان است.

این مسئول گفت: برای شدن قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران معاونت برنامه ریزی اشتغال و توسعه تشکل های تخصصی سازمان وظایفی از جمله تنظیم برنامه های لازم برای ساماندهی اشتغال دانش آموختگان کشاورزی و منابع طبیعی را بر عهده دارد.

ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی به عنوان یک تشکل غیردولتی فراتر از دستگاه های دولتی است

وی ارتقای سطح دانش و گسترش فن آوری های جدید در کشاورزی و رشته های مرتبط با آن را از اهداف اصلی این سازمان عنوان کرد و افزود: تدوین و اجرای برنامه های بازآموزی و نوآموزی مستمر اعضا از اهم برنامه های سازمان است.

در ادامه این جلسه قائم مقام موسسه ثبت گواهی و کنترل بذر گفت: موسسه کنترل بذر و نهال سال ۸۲ به تصویب محلس شورای اسلامی رسید و آغاز به کار کرد.

صفی خانی با تاکید بر ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی افزود: ظرفیت این سازمان به عنوان یک تشکل غیر دولتی فراتر از دستگاه های دولتی است.

وی عنوان کرد: بسیاری از دستگاه های دولتی تکیه بر قانون دارند یا ظرفیت مدیرانشان طوری نیست که بتوانند در اجرای طرح های تولیدی و کشاورزی قدرت مانور داشته باشند اما سازمان های صنفی غیر دولتی ظرفیت کلان دارند مشروط به اینکه بر این ظرفیت ها آگاه باشند.

این مسئول اضافه کرد: وظیفه اصلی موسسه ثبت گواهی و کنترل بذر، تولید و صدور گواهی و شناسه برای بذر و نهال است.

وی با اشاره به ظرفیت های استان البرز عنوان کرد: نباید به استخدام های دولتی اتکا و امید داشته باشیم.

سیاست های اقتباسی دولت از استخدام های دولتی می کاهد

قائم مقام موسسه ثبت گواهی و کنترل بذر گفت: با توجه به سیاست های اقتباسی دولت از استخدام های دولتی روز به روز کاسته می شود.

صفی خانی در ادامه با اشاره به اینکه تاسیس شرکت های دانش بنیان در سالهای اخیر افزایش چشم گیری داشته است، گفت: برای فارغ التحصیلان کشاورزی اطلاعات خوبی به صورت آنلاین در سایت  شرکت های دانش بنیان وجود دارد که می تواند راهنمای بسیار خوبی باشد.

صفی خانی افزود: تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سطوح مختلف دور هم جمع شوند و محور کار تجاری خود را بر یک یافته پژوهشی بنا بگذارند تا امکان حمایت دولت فراهم شود.

قائم مقام موسسه ثبت گواهی و کنترل بذر در پایان گفت: فارغ التحصیلانی که پروژه هایشان جنبه کاربردی و عملیاتی داشته و بتواند گوشه ای از مشکلات تولید کشور را حل کند نگران تجهیز شرکت و حمایت مالی برای تاسیس شرکت دانش بنیان نباشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار