مدیرکل امور عشایری استان سمنان خبرداد:
مدیرکل امور عشایری استان سمنان، از اعطای 95 میلیارد تسهیلات ارزان‌قیمت برای دام پرواری به عشایر این استان خبر داد و گفت: اعطای این تسهیلات از سال گذشته شروع و امسال نیز ادامه دارد.
کد خبر: ۴۸۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ 29 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، دکتر حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود این تسهیلات 548 تن به تولید گوشت قرمز عشایر استان اضافه کند.

وی با بیان اینکه از محل اعطای این منابع اعتباری 90 فرصت شغلی در استان ایجاد شده گفت: تاکنون نزدیک به 500 خانوار عشایری استان از این تسهیلات ارزان بهره‌مند شدند.

دکتر حسینی با بیان اینکه عشایر کشور بیش از 25 درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تولید می‌کنند تصریح کرد: در مجموع عشایر، دامداران روستایی و واحدهای تولید و پروار دام استان سمنان سالانه 9300تن گوشت قرمز در این استان تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان درآمد سالانه عشایر استان سمنان از محل فروش دام مازد خود را بالغ بر 360 میلیارد تومان ارزیابی و خاطرنشان کرد:بیش از 57 درصد دام‌های استان متعلق به عشایر است و 43 درصد باقی‌مانده سهم دامداران روستایی و واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی دام است.

وی از وجود بالغ بر یک‌میلیون و 700 هزار دام سبک در این استان خبر داد و افزود: بیش از یک‌میلیون و 70 هزار راس از این دام‌ها متعلق به عشایر استان هستند.

حسینی دامنه تولیدات عشایر استان را فراتر از محصول مهمی همچون گوشت قرمز دانست و گفت: 35 درصد مواد لبنی و صنایع‌دستی استان توسط جامعه عشایری استان تولید می‌شود که ارزش سالانه آن بالغ بر 34 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند خاطرنشان کرد: تولیدات عشایری کوچکترین وابستگی به خارج ندارند و اقتصاد عشایری از منظر اقتصادمقاومتی این اقتصاد درون‌زا با رویکرد برون‌نگر است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان با اشاره به اینکه حدود یک سال است که مدیریت امور عشایری در استان‌ها به اداره کل ارتقاء یافته افزود: در حال حاضر ادارات شهرستانی این اداره کل در هر هشت شهرستان استان مستقر و آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به توجه جدی به حوزه عشایری در برنامه ششم توسعه امید به شکوفایی بیشتر اقتصاد جامعه عشایری را زیاد دانست و گفت: با رویکرد حمایتی و توجه جدی که دولت تدبیر و امید به عشایر دارد امور عشایری در دولت دوازدهم منشاء خدمات شایانی به کشور خواهد شد.

حسینی از افتتاح ساختمان سه اداره شهرستانی این اداره کل در هفته دولت امسال اخبر داد و گفت: امسال 13 پروژه مرتبط با عشایر استان با اعتباری بیش از سه میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه بخش مهم این پروژه‌ها تاکنون افتتاح شده تصریح کرد: امروز نیز چند پروژه عشایری دیگر با حضور استاندار در آرادان به بهره‌برداری می‌رسد.

این مدیر اجرایی اضافه کرد: مرمت و بهسازی چندین چاه مالداری، چندین پروژه انتقال آب و ایجاد منابع ذخیره آب، چندین پروژه ایل‌راه عشایری، بهسازی چشمه، ساخت منبع ذخیره آب در میان‌بندها و مناطق ییلاقی و قشلاقی و..از جمله دیگر پروژه‌های امور عشایری استان هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار