مدیرکل راه آهن شمال شرق(1) گفت: 1٨ میلیارد تومان طرح مختلف تا پایان سال 96 به منظور رسیدن به هدف برتری مسیر ریلی نسبت به جاده، در حوزه شهرستان دامغان به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۴۸۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 29 August 2017
به گزارش تابناک سمنان، فرشاد زادخور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اهمیت راه آهن دامغان و وجود این ایستگاه در مسیر تهران- مشهد، افزود: در همین راستا 11 طرح حوزه شهرستان دامغان با اعتبار 1٨ میلیارد تومان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

زادخور عنوان کرد: این تعداد طرح به منظور تجهیز، تعمیر و حل مشکلات زیرساختی راه آهن شهرستان دامغان در دستور کار اداره کل راه آهن شمال شرق یک قرار گرفته است.

مدیر کل راه آهن شمال شرق(1) به مهم ترین طرح ها اشاره کرد و افزود: بهره برداری از مسجد و امکانات جنبی ایستگاه امروان دامغان با اعتبار چهار میلیارد و 500 میلیون تومان، احداث زیرگذر و تجهیز آن به وسیله پله برقی در ایستگاه دامغان با اعتبار سه میلیارد و 700 میلیون تومان و توسعه و بازسازی سالن مسافری ایستگاه دامغان با 700 متر تاسیسات اصلی و جانبی به اعتبار سه میلیارد و ٨00 میلیون تومان از طرح های عمرانی مهم شهرستان است.

زادخور اضافه کرد: ساخت و نصب نماد شهدای راه آهن در دامغان، ساخت ساختمان پلیس با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان و حذف گذرگاه های جاده ریلی راه آهن شهرستان دامغان به عنوان شهر پیشرو در این امر از دیگر طرح های سال 96 است.

وی تلاش برای توسعه مسیر ریلی را از ارکان اصلی برنامه ششم توسعه دانست و گفت: کاهش 50 برابری خطرات راه ریلی، کاهش 15 درصدی مصرف آلاینده و کاهش 25 درصدی آلودگی محیط زیست از فواید سفر در مسیر ریل نسبت به سفرهای جاده ای است.

زادخور، کاهش مدت زمان سفر را از دیگر اهداف برتری سفرهای ریلی نسبت به جاده بیان کرد و افزود: وجود 51 ایستگاه کوچک و بزرگ از تهران تا مشهد، توقع مردم برای توقف قطارها در همه ایستگاه ها و اتلاف وقت مسافران از مهم ترین مشکلات این حوزه است که تصمیم توقف قطار در ایستگاه ها بر اساس شاخص جمعیت، برای حل این مشکل در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دامغان از سهمیه 10 قطار شناور برخوردار است، تصریح کرد: شهرستان دامغان می تواند 100 درصد فرصت تهیه بلیت از 10 قطار شناور در درجات و طبقه بندی های مختلف را به خود اختصاص دهد.

مدیر کل راه آهن شمال شرق(1) از عبور قطار 17 استان کشور از دامغان خبر داد و افزود: این تعداد قطار از جنوب، جنوب غربی و غرب کشور از ایستگاه این شهرستان عبور کرده و به مشهد اعزام می شوند که ٨0 رام قطار را تشکیل می دهد.

درهفته دولت شهرستان دامغان 70 طرح با اعتبار بیش از 26 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و عملیات 9 طرح آغاز شد و در استان سمنان به همین مناسبت، 487 طرح با 310 میلیارد تومان اعتبار در حال افتتاح است.
برچسب ها: راه آهن ، طرح ، دامغان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار