در سومین روز از هفته دولت،
در سومین روز از هفته گرامیداشت دولت ، با برپایی آیین هایی بهره برداری از چهار طرح و نیز آغاز عملیات اجرایی 2 طرح دیگر آغاز شد.
کد خبر: ۴۸۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 26 August 2017
به گزارش تابناک سمنان، روز شنبه خط 63 کیلوولت شهرک صنعتی شاهرود ، ساختمان ستادی روابط عمومی و نماز خانه پارک علم و فناورری استان سمنان ، مرکز کنترل ترافیک شاهرود و نیز خط تولید ورق مقوا آغاز شد.

همچنین در این روز آغاز عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی- ورزشی ایثارگران و نیز عملیات اجرایی ساخت مرکز آموزش بهورزی و باز آموزی برنامه های سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز آغاز شد.

برای اجرای این طرح ها 14 میلیاردو 350 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

مهدی صباغ مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان سمنان در آیین بهره برداری از خط 63 کیلو ولت 2 مداره شهرک صنعتی شاهرود در پست 400/230/60 کیلو ولت شهید بسطامی گفت: سه طرح این شرکت با اعتبار هفت میلیارد و 240 میلیون تومان در هفته دولت در استان به بهره برداری می رسد .

وی افزود: امسال طرح های قابل افتتاح شرکت برق منطقه ای در شرق استان متمرکز شده به گونه ای که 6 میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبار طرح ها مربوط به شاهرود است.
وی اضافه کرد: خط 63 کیلوولت شهرک صنعتی شاهرود به طول 15 کیلومتر در 2 مدار و با اعتبار سه میلیارد و 800 میلیون تومان اجرا شده است.

صباغ ادامه داد: هدف از اجرای این طرح افزایش قابلیت اطمینان شبکه و برق رسانی مطمئن به مشترکان صنعتی، افزایش ضریب اطمینان برق رسانی شبکه محلی، کاهش تلفات و افزایش قابلیت مانور شبکه است.

وی افزود: با احداث پست دیگری در آینده این طرح به پایان می رسد و با کمک به افزایش اشتغال در شهرک صنعتی، فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی جامه عمل خواهد پوشید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان توسعه و افزایش ظرفیت پست 63 کیلوولت بیارجمند را دیگر طرح این شرکت در هفته دولت عنون کرد و افزود: این طرح با 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار اجرا شده است.

صباغ یادآور شد: پیش از این یک ترانس 15 مگاولتی برق این منطقه را تامین می کرد اما به منظور کاهش میزان خاموشی و پیش بینی برای آینده، میزان قدرت این پست تا 30 مگاولت افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: انرژی توزیع نشده شرکت برق منطقه ای سمنان بسیار کم بوده و میزان خاموشی منازل از میانگین کشوری بسیار کم تر است.

صباغ به پروژه های اصلاح و بهینه سازی تاسیسات انتقال و فوق توزیع در سطح استان هم اشاره کرد و گفت: شهرستان های شاهرود و میامی نیز با اعتباری معادل 64 میلیون تومان در این طرح سهم دارند.

*** افتتاح ساختمان ستادی روابط عمومی و نمازخانه پارک علم و فناوری استان
محمد اسماعیل جلالی مدیر پارک علم و فناوری استان سمنان در آیین افتتاحیه این ساختمان اعتبار طرح را 650 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با اعتباری که از طرف وزارت علوم برای گسترش مساجد پارک های فناوری داده شده ، سه نماز خانه در سطح کشور ساخته شده است.

وی افزود: این بنا325 متر مربع زیر بنا دارد که 125 متر آن نمازخانه است و 200 متر هم اتاق های جانبی مربوط به امور فرهنگی و روابط عمومی است.

جلالی گفت: نوع معماری بنا، ایرانی - اسلامی بوده و سقف آن به صورت پیش ساخته تهیه و نصب شده است.

وی افزود: تا پیش از این نماز جماعت در یکی از اتاق های معاونت فناوری برپا می شد.

*** مرکز کنترل ترافیک شهر شاهرود هم روز شنبه در ساختمانی به مساحت 400 متر مربع و با هزینه یک میلیارد و 700 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
در گام نخست 11 دوربین در سطح شهر نصب شده و قرار است در نهایت 270 دوربین امنیتی و ترافیکی در 65 نقطه از شهر نصب شود.

*** افتتاح خط تولید انواع ورق مقوا
این طرح در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و زیربنای سه هزار مترمربع و هزینه سه میلیاردو500میلیون تو مان ساخته شده است.

این واحد قادر است انواع ورق مقوا و رول تجهیزات تولید انواع جعبه های مقوایی صنعتی، بهداشتی و کشتارگاهی را با چاپ افست4.5 ورقی تولید کند.

این واحد تولیدی یک هزارو500 تن ورق دوبلکس و جعبه مقوایی دوبلکس ظرفیت داشته و برای 30 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

*** آغاز عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی- ورزشی ایثارگران
علی افراسیابی رییس بنیاد شهید شاهرود در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: از سال 88 زمین این مجموعه واگذار شد اما آن زمان فقط 400 میلیون تومان اختصاص دادند که برای برخی از کارها مثل دیوار کشی استفاده گردید.

وی افزود: از آن زمان اعتباری به این طرح داده نشدوبخشی از کارهای انجام شده نیز تخریب گردید.

افراسیابی گفت: با پیگیری فرماندار شاهرود و استاندار استان مبلغ 5 میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این طرح اختصاص داده شده که امسال 2 میلیارد تومان برای اجرای استخر سرپوشیده اختصاص داده می شود.

وی افزود: قرار است 3 میلیارد تومان دیگر سال 97 تخصص داده شود.

42 درصد ایثارگران و یک سوم خانواده شهدا ی استان در شاهرود هستند.

*** آغاز عملیات اجرایی ساخت مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه های سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت : این مرکز برای آموزش مداوم نیروهای بهداشتی درمانی ساخته می شود و شامل کلاس های آموزشی، خوابگاه و سالن ورزشی است.

وی افزود: مساحت این بنایک هزارو 331متر مربع است و با اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون تومان ساخته می شود.

موسوی گفت: بر اساس تفاهم نامه میان وزارت بهداشت، استانداری سمنان و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود قرار است 55 طرح عمرانی در حوزه بهداشت با 16 میلیارد تومان اعتبار اجرا شود که از این مبلغ 50 درصدرا وزارت بهداشت ودرمان ، 35 درصد استان و 15 درصد را نیز دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با کمک خیران تامین کند.

از مجموع 488 طرح استان سمنان در هفته دولت، 141 طرح با اعتبار 107 میلیارد تومان در شهرستان شاهرود اجرا شده است.

در هفته دولت پارسال ، 91 طرح با اعتبار 48 میلیارد تومان در شاهرود به بهره برداری رسید.
منبع: ايرنا
برچسب ها: افتتاحیه ، دولت96 ، شاهرود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار