کد خبر: ۴۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 16 June 2015

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان گفت: در مجموع 30 میلیون نفر در کشور با وزارت ورزش و جوانان در ارتباط هستند.

مناف هاشمی در سومین آیین تجلیل از جوانان برتر شهرستان بناب با بیان اینکه هم اکنون بیش از 12 میلیون نفر ورزشکار بیمه شده تحت پوشش این وزارتخانه در کشور فعالیت دارند اظهار کرد: این تعداد ورزشکار زیر نظر حدود 50 فدراسیون ورزشی و بیش از 13 هزار هیئت ورزشی در سراسر کشور فعالیت می کنند که اگر این آمار را با تعداد جوانان مرتبط کشور ادغام کنیم در مجموع بالغ بر 30 میلیون نفر در کشور با وزارت ورزش و جوانان در ارتباط هستند.

وی افزود: با وجود اینکه امکانات و منابع وزارت ورزش و جوانان پاسخگوی این خیل جمعیت نیست اما در عین حال تمام تلاش خود را برای خدمت به آنها و رشد بودجه سالانه وزارتخانه به کار گرفته ایم.

هاشمی اضافه کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید با پذیرش این موضوع که ترویج ورزش در بین جوانان راهگشای خیلی از موانع و مشکلات کشور است امسال اعتبارات وزارت ورزش و جوانان را افزایش داده است.

وی ، اظهار امیدواری کرد در احکام برنامه ششم توسعه کشور ضمن تقویت اعتباری و بودجه ای برنامه های سال آینده و تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، بتوانیم نیازهای جمعیت شهری و روستایی را در حوزه ورزش و جوانان تامین کنیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه موضوع که ورزش فقط به سالن های ورزشی و اماکن تفریحی ختم نمی شود، گفت: ابعاد اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی ورزش اهمیت بیشتری دارد که نباید از آن غافل شد.

هاشمی گفت: نگاه ما به ورزش نباید فقط از جنبه قهرمانی باشد بلکه باید در زمینه همگانی و سلامت جوانان و در نهایت جلوگیری از آسیب های اجتماعی روی آن تمرکز و توجه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز تنها علاج آسیب های جدی که به بخش فرهنگی و اجتماعی کشورمان وارد شده توجه به ورزش است و وزارت ورزش و جوانان تلاش می کند در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی، فدراسیون ها و مدیران توانمند خود بهره مند شود.

هاشمی با اشاره به جایگاه خوب شهرستان بناب در ورزش کشور و لزوم حفظ و ارتقای آن، افزود: جوانان بنابی در سالهای اخیر توانسته اند با کمترین امکانات و منابع، پیروزی های بزرگی کسب کنند و این جوانان نیازمند توجه و حمایت بیشتری هستند.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان تلاش می کند شرایط قابل قبول و شایسته ای برای جوانان عزیز کشورمان مهیا کند چون امروز خیلی از کشورهای دنیا آرزو دارند جوانان نظیر ایران را داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی هم در این مراسم از نقش مهم جوانان موفق بنابی در توسعه استان تقدیر کرد.

محمدشروین اسبقیان افزود: شهرستان بناب در حوزه ورزش توانسته چهره های ارزشمندی تربیت کند و با فضای همدلی که در این شهرستان وجود دارد انگیزه بیشتری در بین جوانان پرشور بناب ایجاد خواهد شد.

در پایان این مراسم از 12 جوان برتر بنابی در زمینه های فرهنگی ، هنری ، ورزشی و علمی تجلیل شد.

شهرستان بناب با بیش از 130 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :