استفاده از فناوری های نوین، تنها مسیر مؤثر برای مقابله کارساز با بحران های فزاینده ایست که در حوزه حیاتی آب، خاک و محیط زیست با آن مواجهیم و به همین دلیل حمایت از توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیانی که در این بخش فعالیت دارند به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد.
کد خبر: ۴۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 16 June 2015
حمایت از توسعه فعالیت های دانش بنیان در بخش آببه گزارش تابناک یزد،به نقل از مرکز توسعه فناوری آب (وابسته به پارک علم و فناوری یزد)، ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی و محیط زیست که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است، وظیفه سیاست گزاری و راهبری در این حوزه را بر عهده دارد، از ایده های جدید و موسسات فعال در این حوزه حمایت می نماید. این ستاد در سال جاری با فراخوان گسترده نسبت به برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری های آب، خاک و محیط زیست اقدام نموده است. این رویداد ملی از روز شنبه مورخه (23/3) تا سه شنبه (26/3) در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
به گفته علی اکبر قیومی، مدیر مرکز توسعه فناوری آب در پارک علم و فناوری یزد که به نمایندگی از سوی این سازمان در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی آب، خاک و محیظ زیست حضور داشته است، در این جشنواره شرکت های فناوری فعال در حوزه هایی همچون تسویه آب و پساب، سیستم های انتقال، روش های نوین آبیاری، شیوه های به زراعی و بذرهای اصلاح شده، تکنیک های صرفه جویی آب، سیستم های پایش و رصد اطلاعات هواشناسی و . . . . با ارائه آخرین دستاوردهای خود حضوری فعال داشته اند. علاوه بر این برخی از دانشگاه ها و پژوهشکده ها و نیز دفتر طرح های ملی فعال در حوزه های محیط زیست و منابع طبیعی نیز حضوری پررنگ در این نمایشگاه دارند.
وی با اشاره به حضور دکتر ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهور) و دکتر چیت چیان (وزیر نیرو) در مراسم افتتاحیه این جشنواره، اظهار داشت "قطعاً مساله آب و محیط زیست از دغدغه های جدی و اولویت های اصلی کشور است و مجموعه حاکمیت، مصمم به حمایت از کارآفرینان، فناوران و دانشمندانی است که برای حل این معضل بزرگ در تلاش و تکاپو هستند".
 وی افزود باید بدانیم معضل آب و محیط زیست بدون کاربرد فناوری های جدید مرتفع نخواهد شد و لازم است دانشمندان، فناوران و کارآفرینان خود را برای حضور پرقدرت در این زمینه مهیا سازند چراکه خوشبختانه هم اکنون قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان بستر مناسبی برای کمک به موسسات خصوصی فراهم آورده است و دولت در حمایت از اینگونه موسسات جدی است".
قیومی، با اشاره به فعالیت های مرکز توسعه فناوری آب در پارک علم و فناوری یزد و ضمن شرح اقدامات و برنامه های این مرکز در حوزه بین المللی و اجتماعی سازی مساله آب، از ایده پردازان و صاحب نظران خواست تا به منظور استفاده از حمایت های این مرکز در مسیر تجاری سازی ایده های خود به دفتر مرکز توسعه فناوری آب در پارک علم و فناوری یزد مراجعه نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار