به گزارش ایسنا سید جعفر تشکری هاشمی افزود: ارائه آخرین نتایج تحقیقات و پژوهشهای انجام شده محققان و متخصصان حمل و نقل، بهرهگیری از نتایج و دستآوردهای علمی کنفرانس در حوزههای اجرایی، زمینهسازی جهت تبادل نظر و تعامل فعالان عرصه حمل و نقل با بخشهای دانشگاهی و پژوهشی داخلی و خارجی و ایجاد شرایط مناسب برای ارائه ایدههای نوین، تجارب کاربردی و مدیریت دانش ترافیک از جمله اهداف این کنفرانس به شمار میآید.
وی شعار اصلی این کنفرانس را متأثر از شعار محوری شهرداری تهران «آسمان آبی و زمین پاک» با محوریت «خط سفید» اعلام و تأکید کرد: حمل و نقل همگانی، سیستمهای حمل و نقل هوشمند، برنامهریزی حمل و نقل و شهرسازی، ایمنی ترافیک، حمل و نقل و توسعه پایدار، مهندسی ترافیک، اقتصاد حمل و نقل، مدیریت سیستمهای حمل و نقل و ترافیک، آموزش ترافیک، قوانین و مقررات و مدیریت یکپارچه ترافیک، حمل و نقل غیر موتوری و طراحی هندسی معابر، 12 محور اصلی این کنفرانس است.
حمایت 9 دانشگاه بزرگ کشور از کنفرانس
معاون شهردار تهران با اشاره به حمایت بسیاری از دانشگاههای داخلی و مؤسسات بینالمللی از این کنفرانس، اظهار کرد: دانشگاههای صنعتی شریف، علم و صنعت ایران، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس، تهران، بینالمللی امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی، آزاد اسلامی و گیلان، جامعه مهندسین حمل و نقل ایران، انجمن مهندسی حمل و نقل ایران، انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران، پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، سازمان حفاظت محیط زیست و جمعیت طرفداران ایمنی راهها از جمله حامیان داخلی کنفرانس مذکور محسوب میشوند.
مهندس تشکری هاشمی، ITS کانادا، UITP، ITDP، ECO، UIC، Walk 21، ACUUS، Metropolis و ICTTE مادرید را از جمله حامیان بینالمللی این کنفرانس بر شمرد و تصریح کرد: نخستین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک سال 1374 آغاز و تا سال 1380 ادامه یافت؛ اما با توافقی 5 ساله روبهرو شد که برپایی آن در دوره جدید مدیریت شهری مجدداً از سال 1385 از سر گرفته شد.