استاندار آذربایجان شرقی در مراسم گرامیداشت حماسه سیاسی 24 خرداد؛
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که دولت بر سر وعده‌های خود به مردم ایستاده، گفت: حامیان دولت باید خدمات دولت را به اطلاع مردم برسانند و این بزرگترین کمک در جهت تحقق وعده‌هاست.
کد خبر: ۴۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 15 June 2015
دکتر اسماعیل جبارزاده در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد حماسه سیاسی 24 خرداد، با اشاره به سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی و حضور بی‌سابقه مردم استان در استقبال از رییس جمهور، اظهار داشت: از مردم قهرمان آذربایجان شرقی که نشان دادند حامی انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام و رهبری و دولت تدبیر و امید هستند تشکر می‌کنم.

وی در ادامه با مرور برخی از وعده‌ها و برنامه‌های دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید به مردم، به رویکردهای دولت در بخش سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: تعامل و ارتباط سازنده و فعال با جهان و تنش‌زدایی و بهبود روابط با همسایگان از جمله وعده‌های دکتر روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی بود و ایشان ضمن تاکید بر رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، اظهار داشتند که همزمان با چرخش سانتریفیوژها چرخ زندگی مردم نیز باید بچرخد.

دکتر جبارزاده، مهار تورم، احیای ارزش پول ملی، بهبود فضای کسب و کار، احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اتکا به بودجه بدون نفت را از جمله برنامه‌های اقتصادی دولت عنوان کرد و گفت: تاکید دکتر روحانی این بود که وضع اقتصادی مردم باید به اندازه‌ای خوب باشد که نیازی به یارانه نداشته باشند و دست‌شان به سوی دولت دراز نشود، بلکه دولت باید دست خود را به سوی مردم دراز کند.

وی به تعداد دیگری از وعده‌های دولت تدبیر و امید از جمله احیای دریاچه ارومیه، سپردن عرصه فرهنگ به افراد متخصص و کاهش تصدی‌گری دولت در این بخش، بازگرداندن پویایی و از بین بردن فضای امنیتی در دانشگاه‌ها، ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان و به کار گیری افراد لایق و تعامل با سایر قوا در اداره امور کشور اشاره و تصریح کرد: هدف دکتر روحانی تشکیل دولت راستگویان و درستکاران و احیای اخلاق در فضای کشور بود و ایشان تاکید کردند که با کسانی که هشت سال به ما تهمت زدند مقابله به مثل نمی‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سالگرد حماسه سیاسی 24 خرداد را گرامی داشت و گفت: 24 خرداد روزی بود که مردم برنامه‌ها، شعارها و طرز تفکر دکتر روحانی را انتخاب کردند و با رای خود دولت راستگویان را جایگزین دولتی کردند که به مردم راست نمی‌گفت.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر پای‌بندی به همه وعده‌ها، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که علی‌رغم مشکلات عدیده از جمله مشکلات فروش نفت و تحریم‌های بانکی، دولت موفقیت‌های بزرگی در دو سال گذشته داشته است.

دکتر جبارزاده، کنترل تورم را یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: کمتر کسی فکر می‌کرد که تورم 40 درصدی در عرض یک سال به کمتر از 20 درصد و به حالت هدایت‌شده تبدیل شود.

وی به اقدامات دولت در بحث مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره کرد و گفت: دولت علی‌رغم فشارهای متعدد بر قولی که در این رابطه به مردم داده صادق و پایدار است و از هیچ تلاشی در جهت احقاق حقوق مسلم مردم کوتاهی نمی‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی اجرای طرح تحول نظام سلامت را بزرگترین خدمت دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته خواند و گفت: امروز همه مردم ایران تحت پوشش بیمه‌های درمانی هستند و مردم به خاطر هزینه‌های درمانی دچار مشکل نمی‌شوند.

وی همچنین تامین امنیت را از دیگر دستاوردهای دولت اعلام کرد و گفت: برخی از وعده‌های دولت کوتاه‌مدت و برخی دیگر زمان‌بر است و باید برای تحقق وعده‌ها به دولت کمک کنیم.

دکتر جبارزاده افزود: همین که مردم ببینند جهت‌گیری دولت در جهت تحقق وعده‌هاست بسیار امیدوارکننده است و امروز همه گروه‌ها و افراد همراه و حامی دولت باید خدمات مردم را به اطلاع مردم برسانند و شاید در زمان کنونی این بزرگترین کمک برای تحقق وعده‌های دولت باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش بعدی سخنان خود به تشریح وضعیت استان در زمان استقرار دولت تدبیر و امید پرداخت و با استناد به آمار رسمی مرکز ایران، گفت: تعداد شاغلان استان در سال 90 نسبت به سال 85، بیش از 27 هزار نفر کاهش یافته بود و این به معنی آن بود که علی‌رغم تسهیلات ارایه شده نه تنها شغل جدیدی ایجاد نشده بلکه شاغلان نیز کمتر شده‌اند.

وی افزود: نرخ بیکاری آذربایجان شرقی در سال 84، 5.2 درصد بود که این عدد در سال 90 به 8.8 و در سال 91 به 12.5 درصد و بالاتر از نرخ متوسط کشوری رسید و این در حالی که است که نرخ بیکاری استان هیچ‌گاه بالاتر از میانگین کشوری نبوده، اما در اثر سیاست‌های دولت گذشته آمار بیکاری استان به این وضعیت رسیده بود.

دکتر جبارزاده با بیان این که آذربایجان شرقی در سال 90 از نظر سطح برخورداری مردم از رفاه در رتبه 18 و از نظر وضعیت فضای کسب و کار در رتبه 19 کشور قرار داشت و در بخش‌های اقتصادی نیز از وضعیت خوبی برخوردار نبود، افزود: در زمان آغاز دولت یازدهم، 30 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در استان وجود داشت، در حالی که بودجه عمرانی استان در سال گذشته 200 میلیارد تومان بود.

وی اضافه کرد: دولت گذشته در مجموع چهار سفر استانی به اندازه 127 هزار میلیارد ریال پروژه تصویب کرده بود، اما در مدت فعالیت این دولت، تنها 15 هزار میلیارد ریال معادل 12 درصد از آنها تحقق یافته و 88 درصد از وعده‌های این دولت به دولت یازدهم منتقل شده است.

دکتر جبارزاده با بیان این که این وضعیت تقریبا در استان‌های دیگر نیز وجود داشت و دولت در چنین شرایطی کشور را تحویل گرفت، افزود: البته دولت با توکل به خدا و حمایت و پشتیبانی مردم کار را شروع کرد و در سایه همت و تلاش مسوولان و خدمت‌گزاران موفقیت‌های بزرگی در بخش‌های مختلف به دست آورد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در آذربایجان شرقی ادامه داد: به تبع سیاست‌های دولت در استان نیز تلاش کردیم موضوعات فراموش‌شده‌ای مانند فضای کسب و کار، معضل اعتیاد و قاچاق را مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: در سفر اخیر هیات دولت به استان، یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص یافت در حالی که در هشت سال گذشته اعتباری که به استان داده شده بود 1500 میلیارد تومان بود.

دکتر جبارزاده با تاکید بر این که دولت بنا ندارد کارهایی را که توان انجام آنها را ندارد به مردم وعده دهد، افزود: دولت بر سر صداقت و امانت‌داری خود با مردم ایستاده و ما نیز در استان با مردم آن‌چه را وعده می‌دهیم کارهایی خواهد بود که بتوانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در دو سال گذشته در استان با وجود محدودیت منابع، گفت: بنا داریم علاوه بر اعتبارات دولتی، از کمک مردم و سرمایه‌گذاران نیز در اجرای پروژه‌های استانی بهره ببریم و امروز آذربایجان شرقی با استفاده از فرصت‌هایی که دولت در اختیار آن قرار داده جزو استان‌های برتر از نظر جذب سرمایه‌گذاری است.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم علی‌رغم محدودیت‌ها و مشکلات، خدمت‌گزاران صادقی برای مردم باشیم و بتوانیم در تحقق وعده‌های دولت موفق عمل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :