مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته تا پایان امسال طرح تربیت ۷۰۰۰ حافظ قرآنی با هدف ترویج فرهنگ معنوی و عرفانی در استان اردبیل اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۷۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 17 August 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام اکبر قیامی بعد از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم در اردبیل اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته تا پایان امسال طرح تربیت هفت هزار حافظ قرآنی با هدف ترویج فرهنگ معنوی و عرفانی در استان اردبیل اجرا می‌شود و هم‌اکنون تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با تربیت حافظان قرآن کریم افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه اجرای این طرح با وجود برخی کمبودها و نواقصات در حال اجرا است که با پیش‌بینی‌های انجام یافته انتظار می‌رود تا پایان سال بتوانیم اجرای این طرح را با موفقیت در استان به اتمام برسانیم.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: امیدواریم برای برگزاری این مسابقات مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه مشارکت و همکاری‌های همه‌جانبه‌ای با ما داشته باشند تا بتوانیم از این طریق به تمامی اهداف خود در راستای ترویج فرهنگ قرآنی دست یابیم و رقم موقوفات قرآنی را نیز افزایش دهیم.

قیامی تصریح کرد: پرورش حافظان قرآن یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در اولویت کاری قرار داده شده چرا که کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود وضعیت جامعه به تربیت و پرورش چنین افرادی متکی است و اگر بتوانیم این مهم را محقق کنیم به طور حتم نتایج موفقی را نیز شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم نیز بیان کرد: این دور از مسابقات نیز فردا در محل امامزاده صالح برگزار می‌شود و 250 نفر از خواهران و برادران برای شرکت در این مسابقه در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت و معانی به رقابت می‌پردازند و در نهایت برندگان به مسابقات کشوری قرآن استان آذربایجان غربی راه می‌یابند.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار