مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس گفت: استاندارد 11 هزار محصول ارگانیک در استان فارس صادر نشده است.
کد خبر: ۴۷۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 14 August 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:مرتضی رهنما با اشاره به اینکه در راستای کنترل آلایندگی‌های تفاهم‌نامه‌ای از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی دفتر استانداردسازی راه‌اندازی شده است، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی مقرر گردید نظارت بر میزان سمومی که در محصولات کشاورزی استفاده می‌شود موردتوجه قرار گیرد.

 

وی در مورد تولید مصالح ساختمانی غیراستاندارد، خاطرنشان کرد: پرونده تولید مصالح ساختمانی غیراستاندارد به‌عنوان تقلب پیگیری و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس تصریح کرد: دریک ماه گذشته 3 واحد تولید بتن آماده غیراستاندارد در شهرستان مرودشت توقیف و 5 شهربازی نیز در تیرماه سال جاری که از و سائل مطابق با معیارها اداره کل استاندارد استفاده کرده‌اند توقیف‌شده است.

 

رهنما بیان داشت: اگر و سائل شهربازی از استانداردها مناسب برخوردار نباشد فاجعه جبران‌ناپذیری برای مردم به وجود می‌آورد و از شهروندان درخواست می‌شود به‌هیچ‌وجه از چنین و سائلی استفاده نکنند و در صورت مشاهده تخلف با شماره تلفن 1517 تماس بگیرند.

 

وی اضافه کرد: بیش از هزار و 300 کالای با علامت استاندارد از داخل و خارج از کشور به استان فارس صادر می‌شود و از ابتدای ورود مورد کنترل و بارز رسی قرار می‌گیرند و در طی 5 ماهه گذشته سال جاری برای 90 کالا پروانه استاندارد صادرشده است که از این تعداد 27 درصد پروانه‌ها تشویقی و اجباری نیستند و 830 واحد تولیدی فعال زیرپوشش استاندارد قرار دارند.

 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی فارس ابراز داشت: بیش از هزار و 600 مرتبه نازل‌ها و سوخت در فارس تحت کنترل استاندارد قرارگرفته و هیچ‌گونه کم‌فروشی بنزین، گازوئیل و سوخت مشاهده نشده است.

 

رهنما اظهار داشت: تائید به صلاحیت 3 آزمایشگاه جدید، 60 آزمایشگاه فعال، واگذاری 85 درصد امور به بخش خصوصی از دیگر فعالیت‌های این اداره کل است.

 

وی خاطرنشان کرد: حذف موازی کاری، جلوگیری از کالاهای وارداتی بدون آزمون، گرایش کارخانه‌های تولیدی به‌سوی مشتری مداری در قالب استانداردسازی ونیز اجباری کردن کالاهای استاندارد ازجمله رویکرد اداره کل استاندارد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار