دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت:60 درصد از زندانیان را مجرمان مواد مخدر تشکیل داده اند
کد خبر: ۴۷۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 13 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از دادستای استان،محمد حسین صادقی گفت:یکی از دغدغه های ما در بحث مواد مخدر اهمیت وحساسیت اجتماعی آن است واین معضل بر هیچ کس پوشیده نیست وما هم در دستگاه قضائی معتقدیم که اگر با این مقوله هنجار شکن اجتماعی، برخورد درست صورت می گرفت  نقش مواد مخدر را در بعضی از جرائم مشاهده نمی کردیم.

وی با اشاره به آمار ورودیهای زندان گفت:متأسفانه 60درصد زندانیان ما را پرونده های مربوط به مواد مخدر تشکیل می دهند و البته بر کسی پوشیده نیست که از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون  شهدا وجانبازان عزیزی را در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم جامعه کرده ایم.

صادقی افزود: میزان تمایل به مواد مخدر نسبت به گذشته بیشتر شده واین آلودگی به مواد مخدر نگران کننده است واگر این برخوردهای قضائی واطلاعاتی وانتظامی نبود قطعاً وضعیت بدتری داشتیم.

ایشان اشاره ای هم به کمپ های بار پروری استان کرد وگفت:آیا نگهداری معتادان در این کمپ ها  درست هست یا نه ؟!ما طبق دستور باید کمپ ها را تقویت کرده وخروجی آنها را بسنجیم وکارکرد کمپ ها مورد رصد دستگاه قضائی استان می باشد . در این راستا یک قاضی ویژه جهت نظارت بر این مراکز منصوب کرده ایم.

دکتر صادقی اضافه کرد:بعد از نگهداری وبهبود این افراد نباید آنها را به حال خود رها کنیم بلکه  به اشتغال ودرمان اینها پس از خروج نیز توجه شود وحتی الامکان با سازو کار مناسب تحت پوشش قرار گیرند.

وی گفت: به حمدالله در این چند  ماه اخیر دستگاه قضائی استان در اجرای ماده 13 مبارزه با مواد مخدر حدود 50مکان عرضه مواد مخدر را در سطح شهر جمع آوری کرده است .


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار