فرماندار شهرستان نی‌ریز گفت: در انتخابات شوراها مردم رای دادند، حالا نوبت شوراهاست که به آنان خدمت کنند.
کد خبر: ۴۷۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 07 August 2017

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس: محمدرضا امیری در کارگاه آموزشی منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان اظهار داشت: یکی از نمونه‌های عینی دموکراسی و مردم‌سالاری دینی همین شوراها هستند.

وی ادامه داد: برابر قانون اساسی اداره امور کشور بر اساس رأی مردم است که یکی از ارکان آن شوراها هستند.

امیری با اشاره به اینکه اعضای جدید شورای روستاها برای انجام هر چه‌بهتر وظایف و مسئولیت‌های خود باید به‌طور کامل با ضوابط، مقررات و حدود مسؤولیت خود آشنا شوند، از منتخبین دوره پنجم خواست با مطالعه قوانین و مقررات شوراها و شرکت فعال در جلسات و کارگاه آموزشی، با عزم جدی خود در راستای انجام بهتر مأموریت‌ها و وظایف برای آبادانی روستاها و پیشرفت منطقه و شهرستان بکوشند.

نماینده سیاسی دولت در شهرستان نی‌ریز در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات شکوهمند اخیر و مشارکت ۷۸ درصدی مردم، اظهار داشت؛ مردم حرف خود را در انتخابات زده‌اند و اکنون نوبت منتخبین است که بر اساس قانون اقدام کنند و موجبات خشنودی خداوند و مردم را فراهم کنند نه اینکه با کشاندن مسائل به میان مردم موجب تنش شوند، همچنان که در سطح ملی مردم با رأی خود پیام داده‌اند که چه می‌خواهند و چه نمی‌خواهند.

فرماندار نی‌ریز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اگرچه در قیاس با ممالک توسعه‌یافته، می‌توان گفت نهاد شوراها بعد از گذشت چند دوره هنوز نوپا است، اما باید خود شوراها، دولت و مجلس برای ارتقا جایگاه آن و ایفای نقش بیشتر و بهتر تلاش کنند.

امیری خطاب به منتخبین دوره پنجم گفت: جایگاه شوراها رفیع است ولی برای ایفای نقش بیشتر و بهتر دولت و قوه قضاییه از طرق قانونی حمایت کند، مجلس قانون بهتر و جامع‌تری و مستقل از انتخابات برای شوراها تدوین کرده و خود شوراها با خودباوری، گفتار، کردار و رفتار مناسب به تقویت این نهاد کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون پنج برنامه توسعه در کشور اجراشده و در آغاز ششمین برنامه هستیم، افزود: دولت حداقل از برنامه سوم به بعد مکلف بوده حجمش را کاهش دهد، باید چابک باشد و به‌جای دولت عامل باید ناظر باشد و یکی از راه‌ها واگذاری امور به مردم است که شوراها بستر مناسبی در این راستا است.

فرماندار نی‌ریز در بخش پایانی از دفتر امور روستایی و شوراها و مرکز علمی و کاربردی برای برگزاری کارگاه تشکر و اضافه کرد: به‌موازات این کارگاه جلسه‌ای در فرمانداری با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برای بررسی مشکلات روستاها برگزار می‌شود.

در ادامه نیز لقمانی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ضمن تشکر از فرماندار و پرسنل فرمانداری به جهت میزبانی و برگزاری کارگاه آموزشی، به اعضای جدید شوراها تبریک گفت و از برگزاری این کارگاه قبل از تشکیل شوراهای جدید ابراز خشنودی کرد.

وی ادامه داد: اعضای جدید شورا برای انجام هر چه‌بهتر وظایف و مسئولیت‌های خود باید به‌طور کامل با ضوابط، مقررات و حدود مسؤولیت خود آشنا شوند.

این مقام مسؤول خواستار تلاش بیشتر و صداقت در کار و حمایت از تصمیمات گرفته‌ شده در جلسات شورا توسط منتخبین شد و از آن‌ها خواست از طرح وعده‌ها و پروژه‌های غیرقابل تحقق و غیرعملی پرهیز کنند.

گفتنی است در ادامه معاونین و کارشناسان دفتر امور روستایی و شوراها، در ارتباط با وظایف، ضوابط و قوانینی که اعضای شوراها باید از آن‌ها آگاه باشند توضیحات جامعی ارائه و به سؤالات و ابهامات منتخبین شوراها در این حوزه پاسخ دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار