نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه آمریکا دجال قرن است، گفت: انسان در سایه عبودیت به بندگی می رسد و راهي غير از اين برای تعالی وجود ندارد.
کد خبر: ۴۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 14 June 2015
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه آمریکا دجال قرن است، گفت: انسان در سایه عبودیت به بندگی می رسد و راهي غير از اين برای تعالی وجود ندارد.

به گزارش مهر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه شهر همدان با اشاره به اینکه انسان در سایه عبودیت به بندگی می رسد و راهي غير از اين برای تعالی وجود ندارد، بیان داشت: انسان های اهل معرفت از بهار قرآن به خوبی استفاده می کنند و خدا گونه می شوند و کار خدایی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه دشمن بیرونی انسان ابلیس با تمام سربازان خود برای فریب آماده است و ابزار زیادی دارد، ادامه داد: آمریکا دجال قرن است و جان و مال و ناموس و فرهنگ و آب خاک همه مردم جهان را مورد هجمه قرار داده است.

وی با بیان اینکه دشمن درونی ما انسانها نفس اماره است و ماه رمضان بايد ماه تفسیر قرآن و نهج البلاغه باشد، گفت: دشمنی خطرناک تر از نفس اماره وجود ندارد و در ماه شعبان و رمضان تنها انسان قهرمان عبودیت مي تواند این دو شیطان را شکست دهد.

آیت الله محمدی ادامه داد: خدا از شاهرگ گردن به ما نزدیکتر است و راه وصل شدن به خدا فاصله گرفتن از نفس اماره است و باید در آخرین روزهای ماه شعبان از نفس اماره هجرت کرد تا به خدا وصل شد.

وی با اشاره به اینکه فرد روزه دار باید شهوات خود را کنترل کنند، اذعان داشت: از هر آنچه که نفس از آن لذت می برد باید دوری کرد.

وی با بیان اینکه دیوانه فردی است که بنده شیطان شده و گناه می کند، اذعان داشت: باید مطیع خدا بود نه بنده نفس و نباید لحظه ای خدا را در زندگی از یاد برد و هر چه از نفس اماره فاصله بگیریم به خدا نزدیکتر می شویم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان همدان با اشاره به اینکه باید از خدا برای مقابله با نفس اماره مدد گرفت، اظهار داشت: انسانهای وارسته ای در جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی به میدان آمده اند و در هفته جهاد از گذشتگان تجلیل می شودکمااینکه پیشکسوتان باید تجربیات خود را به نسل جدید منتقل کنند.

آیت الله محمدی ادامه داد: همدان گنجینه مفاخر است که یکی از آنها میرسید علی همدانی است و ناشناخته مانده و اکنون از وی 80 جلد کتاب های نفیس در دسترس است.

وی با اشاره به برگزاری دو کنگره در سال جاری در تاجیکستان و همدان برای وی اذعان داشت: در هفته آتی به همراه استاندار به تاجیکستان سفر خواهیم کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار