کد خبر: ۴۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 14 June 2015

گويند سنگ، لعل شود در مقام صبر

آري شود و ليك به خون جگر شود

ايران كشوري بزرگ، تاريخ كهن، فرهنگ اصيل، اقوام متنوع، همسايگان نسبتاً زياد، جغرافياي مهم، ذخاير عظيم نفت و گاز، حكومت شيعي باايدئولوژي منحصربه فرد داراي ويژگيهاي بي بديل است كه اين ويژگيها باعث شده است كه ايران كشوري موردتوجه باشد و حساسيت ها را برانگيزد، طمع هاي قدرتهاي بزرگ راتحريك كندتا حسادتها و دشمني ها زياد شود.

بنابراين تأمين امنيت چنين كشوري بسيارپيچيده و دشواراست و هوشياري بيشتري مي طلبد پس چرا ايران با اين ويژگي خاص سياسي و جغرافياي و با اين همه دشمن، به يكي از امن ترين كشورهاي جهان تبديل شده است ؟

پاسخ را بايد در نوع ويژگيها و عوامل ثبات جستجو كرد، و اما ويژگي ها :

الف) تاريخ و تمدن ايران

ايران تاريخ و تمدن چندهزارساله دارد، از رم تا چين تحت تأثير فرهنگ و آداب و رسوم آن قرار داشته است بطوريكه حتي مهاجمان و اشغالگرانی چون مغول درآن هضم است، به تعبيرشهيد مطهري وقتي كه اسلام در كنار فرهنگ ايراني قرارگرفت با خدمات متقابل توانستند در دنيا تمدن اسلامي بوجود بياورند، بنابراين تاريخ و تمدن پرافتخار ايران هميشه مورد حسادت كشورهاي بي ريشه و بي هويت وتازه تأسيس شده توسط انگليس در منطقه، قرارگرفته است و هيچ وقت چشم ديدن آنرا ندارند.

ب) مذهب ايران

حاكميت شيعه درايران براي ملت ايران يك هويت بي بديل در دنيا ساخته است، شيعه يعني تفسيردينداري وحكومتداري ازمنظر حضرت علي(ع) ، شيعه يعني حكومت علي، صلح حسن، قيام حسين، دعاي سجاد، درس صادق و غيرت عباس.

راه و رسم شيعه بعد ازحكومت كوتاه امام علي (ع)، صدها سال توسط بني اميه و بني عباس مظلوم شد و همه امامان شيعه و بزرگان شيعه به ظلم وستم به شهادت رسيدند. فقط يكي از امامان را خداوند از آن جور و ستم پنهان داشت تا روزي كه فقط خداوند، عالم به آن روز است قيام كنند و دنيا را پر از عدل و داد كنند و بشريت آن روز لذت دينداري را به معناي واقعي خواهند چشيد. بنابراين شيعه بعد از تحمل آن همه ظلم و محدوديت، توسط ايرانيان بعنوان يك مذهب رسمي در اسلام در كنار مذاهب چهارگانه اسلام قرار گرفت و بعنوان مذهب رسمي ايرانيان مسلمان درايران به رسميت شناخته شد و امروز به بركت استقرار حكومت جمهوري اسلامي در ايران به حاكميت رسيده است و قوانين حكومت ايران براساس قرآن و اسلام به همان شكلي كه ائمه اطهار تفسيرفرموده اند وضع و اجرا مي شود.

امروز نگاه شيعه به حكومت، سياست، اخلاق، حقوق مردم وحقوق سايراديان و مذاهب از مرزهاي ايران فراتر رفته و مورد توجه و استقبال ستمديدگان عالم شده است. بنابراين استقرار يك حكومت مردمسالار ديني مقتدر با بهره گيري از تعاليم مترقي مذهب شيعه درايران امروز توانسته است از ايران يك كشور تأثيرگذار در دنيا و منطقه بسازد امّا در عين حال، همه حساسيت ها را برانگيخته كه در دنياي يهوديت و مسيحيت اشخاص و كشورهاي هستندكه به قدرت واقعي شيعه پي برده اند و درصدد نابودي يا حداقل درصدد تضعيف و محدودسازي آن برآمده اند و هم كشورهاي مانند هند و روسيه نيز نمي توانند نگران نباشند و هم هستند اشخاص و دولتهایي در منطقه كه چشم ديدن ايران مقتدر شيعي را ندارند و حاضرند براي نابودي ايران شيعه با صهيونيسم و كافران و مشركان نيز هم پيمان شوند !!

ج) جغرافياي ايران

خداوند اكثر ثروت هاي طبيعي از قبيل نفت، گاز و ... را درخاورميانه قرار داده است، ازطرفي همه قدرتهاي بزرگ شرق و غرب هميشه درصدد تصرف اين منطقه هستند و موقعيت استراتژيك ايران طوري هست كه هركس ايران را داشته باشد بقيه را نيز درچنگ خواهند داشت. فلذا مستكبرين جهان هميشه بر آن بوده اند كه يا ايران نباشد يا همراه و تسليم آنها باشد كما اينكه در دوره قاجار به منزله نبودن بود و در زمان پهلوي به منزله تسليم و همراه بود امّا در دوره جمهوري اسلامي وضعيت تغيير پيدا كرد و ديگر نمي شود ايران را ناديده گرفت و نمي شود تسليم و همراه كرد.

ايران امروز با شعار نه شرقي و نه غربي از عزت و استقلال خود دفاع مي كند و بعنوان يك كشور مقتدر و مستقل دنبال حق مساوي و احترام متقابل است و اين خصوصيات براي خيلي ها، گران مي آيد و كشورهاي قدرتمند عصباني هستند و كشورهاي تسليم شده به قدرتهاي بزرگ نيز حسادت مي كنند و اين هر دو توليد دشمني مي كند.

د) نفوذ ايران

امروز ايران در دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان سرآمد كشورهاي مستقل و انسان دوست دنياست گرچه ايران يك كشورعربي نيست امّا بيشترين نفوذ را در بين مسلمانان عرب شيعه و سني دركشوهاي اسلامي عرب زبان دارد و همچنين كشورهاي غيرمسلمان و غيرعربي كه جمعيت مسلمان دارند، امروز ايران بالاترين و مؤثرترين نقش سازنده را درخاورميانه بازي مي كند و دوست و دشمن به اين اذعان دارند كه بدون حضورايران هيچ توافقي در خاور ميانه به سرانجام نمي رسد.

چرا ايران كشور امن است؟

عوامل كليدي درثبات ايران:

الف) اصل ولايت فقيه : حضرت امام خميني رحمت الله عليه فرمودند: «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا كشور شما آسيب نبيند.» شايد ده سال پيش بودند افرادي كه معني و مفهوم و ملموس اين جمله را به درستي متوجه نمي شدند امّا امروز شرايط حاكم در مصر، ليبي، عراق، تونس، يمن و... و سرانجام قيامهاي مردمي در آنها و آخر و عاقبت امروز آنها برهرانسان بابصيرت، نقش ولايت فقيه رادر ثبات سياسي و استقلال يك كشور اسلامي بخوبي نشان مي دهد.

امروز دشمنان ايران اسلامي از تكفيري تا صهيونيسم باهيزم جهل و نفرت، اطراف ايران را به آتش كشيده اند امّا ملت ايران همچون حضرت ابراهيم خليل در وسط اين آتش به حيات سياسي خود با امنيت و آرامش ادامه مي دهد و اين مرهون مديريت مدبرانه سياست هاي كلان كشور توسط ولايت فقيه است.

ب) ملت : ملت شريف ومسلمان و وفادار ايران بعنوان دومين عامل ثبات سياسي ايران، باوفاداري واطاعت و اعتماد به ولايت فقيه شرايط اقتدار و مديريت ولي فقيه رامهيا مي كنند. اين ملت ايران بود که با يك فرمان ولي فقيه دريك روز صدهزار بسيج داوطلب به جبهه هاي جنگ فرستاد و به نيروهاي مسلح كشورجان تازه و قدرت مقاومت بخشيد و دوش به دوش نيروهاي مسلح، جنگ 8ساله را به سرانجام آبرومندانه رساند و امروز تعداد شهدا و جانبازان و رزمندگان ملت چندين برابر نيروهاي مسلح كشور هستند و عليرغم همه كمبودها و سوء مديريتها و كاستي ها و تحريمها، همچنان در دفاع ازنظام و ولايت فقيه ايستادگي مي كنند.

ج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي : اگر صدها مجلد كتاب در اثبات نقش سپاه پاسداران دراستقرار و استمرار جمهوري اسلامي ايران و تأمين امنيت، آرامش، استقلال و اقتدار امروز ايران نگاشته شود، نمي تواند به اندازه اين جمله كوتاه حضرت امام خميني رحمت الله عليه روشن، واضح و قابل درك باشد و آن اين بود : «اگر سپاه نبود كشورنبود.» نفرموده اند اگر سپاه نبود انقلاب نبود يا جمهوري اسلامي نبود بلكه فرموده اند كشور نبود و دراين جمله براي اهل فن و انصاف، حرف زياد است. امروز نام سپاه پاسداران آرام بخش دلهاي هرايراني غيرتمند از هرجناح سياسي با هر ديني و مذهبي كه باشد هست و ترسناكترين واژه براي دشمنان ايران.

د) وزارت اطلاعات : ازحضرت آيت الله ري شهري نقل مي كنم كه مي گفتند: حضرت امام فرمودند كاري كه شما (نيروهاي وزارت اطلاعات) مي كنيد اهميت اش از خط مقدم جبهه بالاتر است. وزارت اطلاعات كه خاستگاه آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است و حضرت امام به آنها لقب سربازان گمنام امام زمان(عج) داده است در نهايت گمنامي و بي ادعايي خدمتي به جمهوري اسلامي و ملت ايران كرده است كه در بيان نگنجد و از اين جهت لقب گمنامي گرفته اند كه نه خودشان مي توانند بگويند كه چه كرده اند و نه ديگران مي توانند بنويسند.

گروهكهاي كه اول انقلاب به دست دشمنان اين ملت ، ساخته شدند و براي سرنگوني نظام، مسلحانه به كارزار پرداختند به مراتب قوي تر از داعش امروز بودند كه داعش امروز حيات سياسي چندين كشور را به مخاطره جدّي انداخته است . نيروهاي وزارت اطلاعات ايران نه تنها سرزمين مقدس ايران را از لوث وجود گروهكهاي ناپاك، وطن فروش و جاسوس، پاك و منزه كرده اند بلكه مرزهاي امنيتي كشور را به چندين كشور عقب تر
برده اند و دشمن را در خانه خود به محاصره اطلاعاتي درآورده اند!! امّا آنچه مرا واداشته كه در هفته سربازان گمنام در قدرداني از آنها بنويسم اقدامات اطلاعاتي و امنيتي آنها نيست- گرچه آن نيز در جاي خود بسيار ارزشمند است- بلكه مشي آنها در كسب اعتماد ملّي بعنوان بزرگترين سرمايه اجتماعي و پشتوانه مقبوليت و مشروعيت نظام جمهوري اسلامي ايران است يعني رفتار با دوستان مروت، بادشمنان مداراست .

امروز دشمنان ايران نيز فهميده اند كه وزارت اطلاعات ايران سياست خرابكارانه و جنايتكارانه ندارد و نمي خواهد به بي گناهان آسيب برساند درصورتيكه بسياري از سازمانها ي امنيتي كشورهاي دنيا و حتي اطراف ما از هيچ جنايتي فروگذار نيستند و بيشترگروهكهاي جنايت كار تكفيري تحت فرمان و دستورسازمانهاي امنيتي كشورهاي منطقه عمل مي كنند و دوستان (ملت ايران) نيز مروت ، انصاف و بي طرفي وزارت اطلاعات را درقضاوت و داوري در مسايل جريانات سياسي كشور لمس مي كنند و به آن اعتماد دارند از هرجناحي و گروهي و حزبي كه هستند.

كلام آخر، امنيت پايدار به پشتيباني ملت قائم است و پشتيباني ملت تا زماني است كه به نظام اعتماد داشته باشند پس هرايراني موظف است نگذارد كه اين سرمايه ملّي آسيب ببيند ملت و دولت، همدل و همزبان ان شاء الله .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار