مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری جشنواره نماز و رسانه در قم خبر داد.
کد خبر: ۴۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷ 13 June 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه در دیدار با مسوول ستاد اقامه نماز استان در سخنانی با برگزاری جشنواره نماز و رسانه موافقت کرد و مقرر شد برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این جشنواره صورت بگیرد.

وی در ادامه ضمن عرض تبریک به مسوول جدید ستاد اقامه نماز استان، خطاب به وی اظهار داشت: با حضور شما در این نهاد شاهد برکات بیش از پیش در حوزه نماز استان بوده ایم که امیدواریم این توفیقات بیشتر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ضمن اعلام آمادگی این اداره کل برای همکاری و تعامل بیشتر با ستاد اقامه نماز استان در جهت خدمت به این فریضه، عنوان کرد: نگاه و رویکرد جدید این ستاد در پیشبرد طرح ها و اهداف، بیرون از قالب و سیستم اداری قابل تحسین است.

ایزدپناه، کمبود اعتبارات در به سرانجام رساندن برنامه ها را بسیار مشکل ساز عنوان کرد و افزود: دستگاه های اجرایی باید با استفاده از همان مشروعیت قانونی خود و همدلی و هم افزایی برنامه های خود را عملیاتی کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، اذعان داشت: این جشنواره ظرفیت هنری بزرگی در حوزه نماز است که در آن با استفاده از دو هنر عکس و فیلم آثار ارزشمند هنری با موضوع نماز تولید می شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم بررسی راهکارهای همکاری بیشتر این دو نهاد در حوزه نماز با تشکیل کارگروهی با موضوع ساماندهی فعالیت های هنری حوزه نماز موافقت کرد و گفت: این کارگروه به ریاست معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با حضور اعضایی همچون روسای انجمن های هنری نمایش و سینمای جوانان استان و کارشناس هنری این اداره کل و همچنین مسوول و کارشناسان ستاد اقامه نماز استان تشکیل شود.

مسوول ستاد اقامه نماز استان قم نیز در این دیدار، استفاده از ظرفیت هنر در خدمت نماز را از دغدغه های ستاد اقامه نماز دانست و افزود: لازم است با تدوین یک قالب هنری مناسب، به گونه ای برنامه ریزی کنیم که اولویت فعالیت های هنری در قالب نماز قرار بگیرد.

حجت الاسلام محمد صادق کفیل در ادامه گفت: هدف ما از رتبه بندی ادارات در حوزه نماز صرفا ارزیابی عملکرد نیست بلکه نظر ما پیوند بین ادارات در فعالیت های حوزه نماز است.

وی ضمن درخواست از نشریات و خبرگزاری های استان مبنی بر درج مطالب با موضوع نماز به صورت پیوسته، اظهار داشت: ظرفیت رسانه های استان بویژه نشریات و خبرگزاری ها می تواند به شکل مطلوب تری در ترویج فرهنگ نماز بهره برداری شود.

کفیل در ادامه فضاسازی شهر با نصب المان های مختلف نماز را از دیگر دغدغه های خود دانست و برای توجه جدی به این مقوله، خواستار مطرح شدن این موضوع در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان شد.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این نشست از فعالیت 200 نشریه در قم خبر داد و ابراز داشت: این نشریات عموما با رویکرد مذهبی فعالیت دارند که با تعامل مناسب می توان از این ظرفیت در فرهنگسازی نماز استفاده کرد.

مهدی توکلیان ضمن ارائه پیشنهادی گفت: ستاد اقامه نماز مجموعه ای از طرح های گرافیکی و مقالات به عنوان محتواهای مربوط به نماز را آماده کند تا در اختیار رسانه ها و حتی کانون های آگهی تبلیغاتی استان قرار داده شود.

وی با تاکید بر اینکه فضای شهر قم باید رسانه ای برای ترویج فرهنگ نماز باشد، بیان کرد: برگزاری جشنواره ها و مسابقات مختلف در تشویق عموم مردم بویژه رسانه ها در فرهنگسازی نماز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار