نماینده چین در سازمان ملل در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرد که کشورش مخالف آزمایش‎های موشکی و نقض مفاد قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی کره شمالی است و این اقدام را مخالف اراده جامعه بین‎المللی می‎داند.
کد خبر: ۴۷۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 03 August 2017
به گزارش تابناک : اظهارات «لیو جیه یی» در حالی صورت می گیرد که کره شمالی هفته گذشته و ظرف کمتر از یک ماه دومین موشک بالستیک قاره پیمای خود را مورد آزمایش قرار داد که بر اساس اعلام مقامات نظامی این کشور موفقیت آمیز بوده است. 
نماینده دائم چین در سازمان ملل همچنین تاکید کرد که پکن از کره شمالی و دیگر طرف‌ها می‎خواهد مفاد قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را رعایت کرده و از هر اقدامی که ممکن است موجب افزایش تنش در شبه جزیره کره شود، بپرهیزند.
وضعیت شبه جزیره کره به دلیل آزمایش های مکرر موشکی کره شمالی و فعالیت های هسته ای این کشور از یک سو و حضور گسترده نظامی آمریکا در منطقه به شدت بحرانی است و چین بارها از طرفین خواسته است ضمن پرهیز از هر گونه اقدامات تنش زا، با گفت وگو مشکلات پیش آمده را حل و فصل کنند.
«لیو جیه یی» در سخنان خود بر اساس گزارش روز پنجشنبه تارنمای «یی سی» چین ابراز امیدواری کرد که علاوه بر کره شمالی و آمریکا، دیگر کشورهای مرتبط با موضوع شبه جزیره کره نیز با در پیش گرفتن رفتار عاقلانه، به برقراری صلح و ثبات منطقه کمک کنند.
وی یادآور شد که چین همواره به عاری‎سازی شبه جزیره کره از سلاح های هسته‎ای، حفظ صلح و ثبات منطقه و حل و فصل مساله از طریق گفت‌وگو و مذاکره پایبند است و با وقوع هر گونه درگیری‌ و جنگ در آن مخالفت می‎کند.
نماینده دائم چین در سازمان ملل در عین حال تاکید کرد که مواضع چین در مورد این مساله از حمایت گسترده جامعه جهانی برخوردار است و در قطعنامه های شورای امنیت نیز لحاظ شده ‌است.
گفتنی است، آمریکا و چین از حدود 2 ماه پیش مذاکرات خود را برای بررسی و چگونگی اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی آغاز کرده اند اما از نتایج این گفت وگوها تاکنون چیزی منتشر نشده است.
«لیو» در عین حال تصریح کرد که می بایست همه تلاش کنند تا با کاهش تنش ها، زمینه برای گفت وگو جهت خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره فراهم شود.
پس از دومین آزمایش موشکی قاره پیمای بالستیک کره شمالی، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا در تلاشند تا شورای امنیت را تحت فشار بگذارند که تحریم های بیشتری علیه پیونگ یانگ در نظر بگیرد و سند تهیه شده تحریم های اخیر را نیز به سرعت به رای بگذارد.
کره شمالی پیشتر نیز به دلیل آزمایش های هسته ای و پرتاب های متعدد موشکی با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل روبرو شده است.




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار