محبوبیت شاسی بلندها در نیمه اول سال 2017 نیز افزایش یافته است. آمار جدید منتشر شده توسط JATO نشان می‌دهند که حجم فروش این خودروها 19.7 درصد افزایش یافته و بدین ترتیب سایه سنگین شاسی بلندها روی دیگر کلاس‌های خودرویی گسترده شده است.
کد خبر: ۴۷۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 01 August 2017

به گزارش تابناک : 28.3 درصد از خریداران خودروی جدید تا به اینجای سال شاسی بلندها را ترجیح داده‌اند که نسبت به سهم بازار حدود 25 درصدی در نیمه اول سال 2016 رشد خوبی را نشان می‌دهد.


اما در رتبه دوم محبوب‌ترین کلاس خودرویی اروپا شاهد حضور سوپرمینی‌ها هستیم باوجود این سهم آن‌ها به 21.5 درصد کاهش یافته است. این خودروها فروش 1.8 میلیون دستگاهی داشته‌اند که در برابر فروش 2.4 میلیونی شاسی‌بلندها اختلاف زیادی را نشان می‌دهد؛ و درحالی‌که هاچبک‌های خانوادگی در رتبه سوم قرار گرفته‌اند، سهم آن‌ها 1.3 درصد کاهش یافته و به 1.6 میلیون دستگاه رسیده است.


اما کلاس خودروهای MPV که زمانی محبوبیت زیادی داشته‌اند رو به افول می‌روند. فروش این خودرو با افت 14.8 درصدی به کمتر از 700 هزار دستگاه رسیده و تنها اندکی بالاتر از خودروهای شهری قرار گرفته‌اند. هر دو کلاس خودرویی یاد شده سهمی در حدود 8 درصد از بازار را دارند. خودروهای خانوادگی بزرگ نیز با افت فروش مواجه بوده‌اند که سهم آن‌ها به کمتر از 8 درصد رسیده است.


جدیدترین تحقیقات JATO همچنین چگونگی افت خودروهای اسپورت و کوپه را نشان می‌دهد. فروش کمتر از 67 هزار دستگاهی به این معنی است که آن‌ها تنها 0.8 درصد از بازار را در اختیار دارند که افتی 4.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش را نشان می‌دهد. در مقابل، خودروهای لوکس اگرچه محبوبیت چندانی در اروپا ندارند اما با رشدی 4.2 درصدی مواجه شده‌اند.


منبع : پدال 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار