با اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای والفجر چهار واحد صنفی عرضه کننده قلیان را تعطیل کرد.
کد خبر: ۴۷۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴ 31 July 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:عبدالحسین فرح بخش رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت: سه باب کافی شاپ و یک رستوران که اقدام به عرضه قلیان می‌کردند، با دستور مقام قضایی تعطیل و پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارسال شد.


وی ادامه داد: با توجه به شیوع مصرف قلیان در سال‌های اخیر که نشان از بی اهمیت دانستن قلیان به عنوان یک ماده دخانی اعتیاد آور در بین افکار عمومی است، باعث شده تا مصرف آن در خانواده‌ها به صورت دسته جمعی، در محافل خصوصی و یا در اماکن عمومی افزایش یابد.


فرح بخش این موضوع را موجب گرایش مصرف در نوجوانان و جوانان بیان کرد و افزود: ممنوعیت مصرف دخانیات در اماکن عمومی و واحد‌های صنفی برای در دسترس قرار نگرفتن قلیان و همچنین فرهنگسازی و آموزش در خانواده ها، به عنوان اصلی‌ترین رکن اجتماع می‌تواند موجب کاهش مصرف آن شود.


رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر با بیان اینکه دود قلیان حاوی مجموعه‌ای از مواد سرطان زا و همچنین عامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی و عروقی مانند سکته قلبی و مغزی و پیامد‌های بدخیم گوارشی است، از خانواده‌ها به عنوان هسته اولیه تشکیل جوامع انسانی خواست برای پیشگیری از مصرف دخانیات و قلیان، بیشتر احساس مسئولیت کنند و فرزندان خود را با مضرات مصرف دخانیات آشنا سازند، زیرا که خانواده سالم بنیان گذار یک جامعه سالم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار