معاون درمان علوم پزشکی اردبیل:
معاون درمان علوم پزشکی استان اردبیل گفت: پرونده فوت زن باردار در اردبیل در دست بررسی است.
کد خبر: ۴۶۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 29 July 2017

به گزارش تابناک اردبیل افشین فتحی تصریح کرد: این زن ۳۳ ساله در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه فوت شده و متأسفانه در شبکه‌های مجازی فوت وی طی روزهای گذشته اعلام شده است.

وی افزود: بعد از مراجعه زن باردار به بیمارستان، پزشکان متوجه بالا بودن آنزیم کبد و در نتیجه سندروم «هلپ» در وی می‌شوند که نوعی از سندروم دوران بارداری به دلایل نامشخص علمی است.

معاون درمان علوم پزشکی استان تأکید کرد: این سندروم تا ۲۰ درصد احتمال مرگ مادر را به دنبال دارد و برای ممانعت از آن می‌بایست قطع حاملگی و سزارین صورت گیرد.

فتحی افزود: بعد از مشاهده این سندروم در بیمار و اطلاع به وی پزشکان اقدام به سزارین کرده و تمامی مراحل زایمان را با موفقیت سپری می‌کنند.

وی متذکر شد: در شرایط عادی می‌بایست بعد از قطع حاملگی سندروم بازگشته و بیمار بهبود یابد اما در مورد این زن ۳۳ ساله این اتفاق نیفتاده و با وجود تشکیل چندین کمیسیون پزشکی و تلاش برای نجات وی، زن باردار جان خود را از دست می‌دهد.

معاون درمان علوم پزشکی استان در گفتگو با مهر تصریح کرد: تمامی روند زایمان و رسیدگی به این بیمار بررسی شده اما بر خلاف شائبه‌ها هیچ قصور پزشکی در مورد وی مشاهده نمی‌شود.

فتحی متذکر شد: حتی نظام پزشکی استان نیز در این پرونده ورود کرده تا بررسی‌های جدی صورت گیرد و در عین حال آزمایش کبد بیمار در تبریز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نوزاد این زن سالم بوده و بدون مشکل به دنیا آمده است، اضافه کرد: هر چند قصوری شناسایی نشده اما در صورت دست یافتن به مورد خاصی خود علوم پزشکی با قطعیت با متخلفان برخورد خواهد کرد.

معاون درمان علوم پزشکی استان تأکید کرد: در وضعیت فعلی فوت مادر به شدت در اردبیل کاهش یافته و به صفر یا دو مورد در سال رسیده است؛ در حالی که پیش از این چهار مورد در سال بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار