مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر سمنان:
مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: امروز مردم با وقف باید پشتوانه هلال‌احمر باشند؛ چراکه فعالیت‌های بشردوستانه از دیدگاه اسلام ارزش والایی دارد.
کد خبر: ۴۶۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 29 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌ محمود نطنزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به فعالیت‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه هلال‌احمر از دیدگاه اسلام اظهار داشت: یکی از مؤسسات عام‌المنفعه که صبغه بین‌المللی دارد، صلیب سرخ جهانی و در کشورهای اسلامی، هلال‌احمر است.

وی افزود: تشکیل جمعیت هلال‌احمر ابتکار ارزشمند شهروند سوئیسی بود که مورد استقبال کشورهای جهان قرار گرفت و به‌صورت فراگیر درآمد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان سمنان تصریح کرد: هلال‌احمر اصول هفت‌گانه‌ای دارد که طبق آن، بیش از هر چیزی نجات جان انسان‌ها بدون توجه به مذهب و مکتب افراد مطرح است.

وی افزود: یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر، نجات جان انسان‌های آسیب‌دیده، کاهش آلام و دردها و ایجاد صلح و سازش است.

نطنزی با بیان اینکه اصول هفت‌گانه که در اساسنامه هلال‌احمر مطرح بوده؛ در سال 1859 تصویب شده است، اضافه کرد: ما افتخار داریم که مسلمان هستیم و مکتب نجات‌بخش اسلام را داریم که اصول هفت‌گانه که بیش از 150 سال پیش در اساسنامه هلال‌احمر درج‌شده، در تعالیم بشردوستانه اسلام در یک هزار و 400 سال پیش توسط ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین ما مطرح و توصیه شده بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان سمنان بیان کرد: بزرگان دین ما همواره به نجات انسان‌های آسیب‌دیده، کاهش آلام، اصلاح بین مردم، ایجاد صلح و سازش بدون در نظر گرفتن مکتب، نژاد و رنگ سفارش کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر جنبه مردمی دارد و وابستگی دولتی ندارد، اظهار کرد: یکی از راه‌های کمک مردم به هلال‌احمر از راه وقف است و مردم می‌توانند از این راه پشتوانه هلال‌احمر باشند.

نطنزی بیان کرد: انسان وقتی مالی را وقف می‌کند، از ملکیت خود خارج ساخته و ملکیت آن را به مؤسسه‌ای عام‌المنفعه واگذار می‌کند تا زمینه ماندگاری وقف و بهره‌وری بیشتر فراهم شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان سمنان تصریح کرد: ماندگاری وقف بیشتر از هدایاست و هدیه بعد از مرور زمان مستهلک می‌شود؛ اما با وقف تا ابد یاد و نام واقف زنده خواهد ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار