امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با بیان اینکه جبهه مقاومت باید مورد حمایت همه جانبه قرار گیرد، گفت: تحریم‌های جدید آمریکا به خصوص در خصوص سپاه به دلیل شکست‌های زنجیره‌ای آمریکا در منطقه است.
کد خبر: ۴۶۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 28 July 2017
حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به مناسبت‌های هفته اظهار کرد: پنجم مرداد ماه سال ۷۲، سالروز تشریف‌فرمایی مقام معظم رهبری به تبریز است و امید است دوباره این سفر تکرار شود.

وی با بیان اینکه این روزها در فلسطین انتفاضه دیگری صورت گرفته است،گفت: با توجه به کاهش اخبار سوریه و یمن، دوباره موضوع فلسطین بر سر زبان‌ها افتاده است که دشمن علاقه به این موضوع ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به انتفاضه‌های فلسطین در حالی که همچنان درهای مساجد بر روی مردم فلسطین بسته شده است، ادامه داد: تجمع‌های اعتراض‌آمیزی برای اعتراض به بسته شدن درب مسجدالاقصی شده  چند تن از فلسطینیان به شهادت رسیدند.

وی به مذاکره رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی در راستای خاموش کردن انتفاضه اشاره و بیان کرد: کشورهای عربی و اسلامی نباید در زمین‌ صهیونیست‌ها بازی کنند،باید جلوی یهودی‌سازی قبله اول مسلمین را بگیرند.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: بسته شدن درهای مسجدالاقصی موجب محکوم کردن این موضوع توسط مسؤولان ایرانی و برخی کشورهای مسلمان شد.

وی خاطرنشان کرد: اردوغان پیش از سفر به حاشیه جنوب خلیج فارس در مصاحبه‌ای گفت که مسجد‌الاقصی مختص فلسطین نیست بلکه افتخار برای جمعیت میلیاردی مسلمانان جهان است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به موضوع تحریم‌های جدید، با بیان چهار محور اساسی در تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران اظهار کرد: تحریم موشک‌های بالستیک به معنای تحریم‌های اضافی علیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در توسعه ایران مشارکت دارند، تحریم‌های جدید تروریستی علیه سپاه پاسداران و بلوکه کردن دارایی‌های سپاه و عوامل و وابستگان به افرادی که با سپاه در ارتباط هستند همچنین تحریم‌های حقوق بشری از جمله تحریم‌های جدید است.

وی با تاکید به اینکه چرا آمریکا جلوی این موضوع را نمی‌گیرد و بر تحریم‌ها دامن می‌زند، بیان کرد: تحولات منطقه، پیروزی و توفقیات جبهه مقاومت، پایان موفقیت‌آمیز عملیات موصل و شکست تکفیری‌ها تا موفقیت‌های جبهه مقاومت در آزادسازی حلب در شرق سوریه و ناکامی عربستان و پیشرفت‌های میدانی جبهه مقاومت و تجزیه کشورهای اسلامی، آمریکا را به هراس نسبت به ایران واداشته است.

خطیب جمعه تبریز،گسترش نفوذ جمهوری اسلامی و تبدیل آن به الگو برای آزاد سازی مسلمانان مظلوم را یکی دیگر از دلایل هراس آمریکا و صهیونیست‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به منشاء اصلی شکست‌های زنجیره‌ای آمریکا و اراده پولادین ملت‌ها برای استفلال و رهایی از سلطه مشرکان، باید جبهه مقاومت را مورد حمایت همه جانبه قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: اصرار بر استعدادها و توانمندی‌های داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی، روشنگری و افشای چهره واقعی استبداد و روشن‌سازی عامل اصلی فتنه و ارتقای آگاهی عمومی نسبت به اهداف شوم جبهه استکبار و رژیم صهیونیستی، راه مقابله با استکبار جهانی و محبانش است.

نماینده ولی فقیه در استان به حفظ و تقویت وحدت بین مردم تاکید کرد و ادامه داد: دیدار اخیر فرماندهان سپاه با دولتمردان را به فال نیک می‌گیریم که وحدت آنها را در کشور نشان می‌دهد.

خطیب جمعه تبریز یادآور شد: آمریکا کشوری است که با نقض  روح و جسم برجام چهره واقعی خود را نشان داد و باید در مواجهه با توطئه جدید آمریکا و تحمیل شکست دیگر به جبهه استکبار، وحدت خود را حفظ کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه امروز اولین جمعه مردادماه بوده و سالروز اولین نماز جمعه هم است، بیان کرد: در پنجم مرداد ماه سال ۵۸، اولین نماز جمعه به دستور امام راحل توسط آیت‌الله طالقانی اقامه شد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اطلاعیه‌های نماز جمعه و صدای اذان یک دعوتنامه است که یعنی به سوی نماز و نماز جمعه بشتابید و مغازه‌ها را بسته و یک ساعت دست از تجارت و کار برداشته و به سوی خدا بروید.

۹۰۰ شهر و شهرستان نماز جمعه اقامه می‌شود/نماز جمعه رسانه کم‌هزینه و معتبر است

وی با بیان اینکه در ۹۰۰ شهر نماز جمعه اقامه می‌شود که همه آنها پایگاه حمایت از نظام مقدس اسلام است،گفت: حتی یک نفر بیشتر در نماز جمعه شرکت کند، منجر به ترس بیشتر دشمن خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: نمازهای جمعه هیچ‌گاه کهنه نخواهد شد و همیشه مطالب مفید در اختیار جامعه قرار می‌دهد.

وی اذعان داشت: نماز جمعه رسانه‌ای مفید و کم‌هزینه است که در اختیار مسلمان قرار دارد و پایگاهی برای مقاوت در مقابل تمام فتنه‌هاست.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به فتنه‌های قبل از انقلاب و توطئه‌های دشمن در آن دوران بیان کرد: بعد از انقلاب و گسترش نماز جمعه، فتنه‌های زیادی سر راه مردم و کشور ظاهر شد و در دوران دفاع مقدس نمازهای جمعه تبدیل به جذب نیرو برای میدان نبرد بود و نسخه شفابخش برای مردم شد.

وی با تاکید به اینکه دشمن از برپایی نماز جمعه هراس داشته و هجمه‌های زیادی را علیه نماز جمعه ایجاد می‌کند، ادامه داد: ایران اسلامی پنج شهید محراب از نماز جمعه دارد که همه آنها عالم،مجتهد،با تقوا و پارسا بودند و هر هفته مردم را به سمت خدا دعوت می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: مردم در گرمای طاقت‌فرسا و سرمای سوزناک در نماز جمعه حضور داشته و چشم دشمن را درآوردند.

وی متذکر شد: ستاد نماز جمعه باید با دانشگاه‌ها و مدارس جلسات مختلفی داشته باشد تا آینده‌سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی را به سمت نماز جمعه دعوت کنند.

اهمیت ارتباط ائمه جمعه با مردم

حجت‌الاسلام آل هاشم با بیان اینکه مردم‌داری و اتصال ائمه جمعه با نماز جمعه ممکن می‌شود، ادامه داد: باید این ارتباط و اتصال را با تبلیغ و تشویق مردم به نماز جمعه ایجاد کرد و تمام جناح‌های سیاسی داخل نظام و گروه‌های معتقد به ولایت فقیه در نماز جمعه‌ها حضور داشته باشند، امام جمعه آن شهر حق پدری بر گردن آنها دارد.

امام جمعه مختص قشر خاصی نیست

وی افزود: نباید فردی احساس کند که امام جمعه فقط برای قشر خاصی است بلکه باید همه تلاش کنیم این حق پدری را در مردم ایجاد کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه موضع‌گیری صحیح به معنای پرخاشگری نیست، بیان کرد: روز جمعه، فطر، غدیر و قربان از جمله اعیاد بزرگ مسلمانان است و باید بیشترین استفاده را از آنها کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :