مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته ۵۵ درصد مهارت جویان فنی‌حرفه‌ای سمنان وارد بازار کار شدند، گفت: پیش بینی برای سالجاری نیز همین میزان است.
کد خبر: ۴۶۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 26 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، ابراهیم محمودی در نشست خبری پیش‌ازظهر چهارشنبه خود به میزبانی فنی و حرفه‌ای استان سمنان ضمن اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی در اشتغال جوانان، بیان کرد: ۵۵درصد مهارت جویان فنی حرفه‌ای سمنان طی سال گذشته وارد بازار کار شدند و این در حالی است که این رقم در سال ۹۴ بین ۴۰تا ۴۵درصد بود و امسال پیش‌بینی می‌شود شاهد تکرار رکورد سال قبل و حتی افزایش آن باشیم.

کراپ‌شده - ابراهیم محمودی مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان

وی افزود: وضعیت جذب بازار کار برای نیروهای آموزش‌دیده فنی و حرفه‌ای طی سال‌های اخیر روبه‌پیشرفت بوده و این نشان می‌دهد که نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جذب جوانان به بازار کار تا چه اندازه اهمیت دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، با اشاره به اینکه این اداره کل در طول سال میزان تعهد مخصوص به خود را درزمینهٔ آموزش فنی و حرفه‌ای دارد، بیان کرد: در چهارماهه اول سال جاری۶۲۵ هزار نفر ساعت تعهد آموزش بخش دولتی و ۳۲۰هزار نفر ساعت در بخش خصوصی در چارچوب تعهد آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان صورت گرفته است.

محمودی بیان کرد: در بخش دولتی شاهد انجام ۲۴درصد تعهدات آموزشی و در بخش خصوصی شاهد انجام ۲۸ درصد تعهدات آموزشی فنی و حرفه‌ای در طول سال هستیم که این نشان می‌دهد از برنامه تعیین‌شده توسط سیاست‌های فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش به کارآموزان، عقب نیستیم که این امر نوید جذب جوانان به بازار کار را می‌دهد.

وی افزود: مجموع تعهد آموزشی فنی و حرفه‌ای استان سمنان در طول سال جاری در بخش دولتی دو میلیون و ۶۰۰هزار نفر ساعت و در بخش خصوصی یک‌میلیون و ۱۰۰هزار ساعت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در دیگر بخش صحبت‌های خود گفت: برای ارتقای آموزش‌ها اعم از بخش خصوصی و دولتی، ۳۰تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدماتی در سطح استان بسته‌شده است.

محمودی بابیان اینکه هدف از این تفاهم‌نامه‌ها، مناسب‌سازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، بیان کرد: در این تفاهم‌نامه‌ها نیازسنجی برای مشاغل و آموزش‌ها، مبنای اصلی کار قرارگرفته است.

وی افزود: توانمندسازی و مهارت نیروی کار و نیروی انسانی از طریق آموزش یکی از ارکان توسعه است که درنهایت می‌تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب برسد لیکن این مقوله فلسفه انجام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان محسوب می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار