خطبه های نماز جمعه
امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه ارومیه :توافق نکردن را بهتر از توافق بد دانسته و دفاع از عزت و بزرگواری ملت ایران را از ضروریات مذاکرات هسته ای عنوان کرد.
کد خبر: ۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹ 13 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه،حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه ضمن تاکید بر رعایت تقوای الهی گفت:تنها راه نجات انسان ها رعایت تقوای الهی است و از خداوند می خواهم که همه باتقوا و متقی از این دنیا بروند.

امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: آسمانها و زمین و همه کائنات جز به حق آفریده نشده اند و هرکسی در روز قیامت مسئول اعمال خویش است و در آن روز هیچ کس یارای کمک به دیگری را ندارد و تنها خداوند است که رحیم و رحمان است.

وی تصریح کرد: یکی از مؤلفه های تقوا، تقوای خانواده است، به این معنی که اهالی خانواده با یکدیگر به نیکی سخن گویند و قول حسن در بین آنها باشد.

امام جمعه ارومیه ادامه داد:مسلمانان نباید با زبان مردم را بیازارند و باید در مقابل مردم برخورد و رفتاری شایسته داشته باشند،زیرا شیطان کارش ایجاد کینه در بین مسلمانان است که یکی از مصادیق این سخن گفتن است که موجب افتراق می شود.

قریشی گفت:پدرسالاری،زن سالاری و فرزندسالاری در اسلام معنایی ندارد و تنها تقواسالاری، دینمداری و عزتمداری مدنظر است.

ایشان در بخش دیگری ازسخنان خود بااشاره به راهپیمایی 22 بهمن و قدردانی ازحضور مردم دراین راهپیمایی گفت: مردم ارومیه در زیر باران به وظیفه و تکلیف خویش عمل کرده و حضور خود را به جهانیان نشان دادن و با این کار دشمن مأیوس و مشت محکمی نیز بر دهان یاوه گویان زده شد،

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته ای یادآور شد: در مذاکرات باید جزئیات و کلیات یکجا در نظر گرفته شود.

قریشی تصریح کرد: در این مذاکرات باید عزت مردم ایران، مناعت طبع و بزرگواری ملت را مدنظر قرار گیرد و جایی برای چانه زنی باز نگذارند زیرا به غربی ها نمی توان اعتماد و فریب خنده آنها را خورد.

وی با ذکر این نکته که در مذاکرات دست ملت ایران بسته نیست، اظهار کرد: ملت ایران نه از روی ضعف بلکه به خاطر منطقی و عقلایی بودن است که در پای میز مذاکره نشسته است.

قریشی با مقایسه وضعیت موجود کشور در پیش از انقلاب اسلامی با وضعیت حاضر یادآور شد: قبل از انقلاب اگر یکی از این کشورها اولتیماتومی برای ایران می داد دولتمردان وقت سریع عقب می نشستند اما امروزه ایران یک تنه در مقابل ابرقدرتها ایستاده است.

امام جمعه ارومیه دفاع از عزت و بزرگواری ملت ایران را از ضروریات مذاکرات دانست و افزود: یقینا نصرت و پیروزی با ماست.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت زدوده شدن علائم و نشانه های غربی از جامعه اسلامی تأکید و تصریح کرد: نمادها و شعائر الهی را نباید سست بگیریم و هرکس علائم و شعائر الهی را با عظمت نشان دهد، معلوم می شود که خداوند در قلبش جای گرفته است.

قریشی اظهار کرد: در زمانی که دشمن به صورت نرم به ما حمله کرده تا از نمادها و شعائر الهی دست بکشیم و نمادهای آنها را در زندگی خود وارد کنیم، وظیفه ما این است که جلوی کارهای آنها را بگیریم.

وی با بیان اینکه اخیرا روزی به نام ولنتاین با تبلیغات گسترده، سعی می شود در بین جوانان گسترش داده شود، افزود: ولنتاین نماد و افسانه ای غربی است که حقیقت ندارد و ضروری است جوانان با تفکر و مطالعه عمل کرده وفریب غربی ها را نخورند، زیرا ولنتاین عین جهالت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه ضمن اشاره به ضرورت جمع آوری نمادهای این افسانه و دروغ غربی گفت: از جوانان خواهشمندیم با مطالعه و تحقیق در خصوص اهل بیت(ع) آنها را الگوی خویش قرار دهند، زیرا عشق علی(ع) و فاطمه(س) عشقی واقعی است که باید از آن الگوبرداری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار