نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس:
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس گفت: نمایندگان مردم در خانه ملت لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری دریای خزر را تصویب کردند.
کد خبر: ۴۶۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 22 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، احمد همتی در گفتگو باخبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری دریای خزر با آراء نمایندگان مصوب شد، تاکید کرد: توجه به شرایط کنونی دریای خزر، این دریا هم برای ما فرصت و هم تهدید محسوب می شود، اگر حادثه ای در این دریا رخ دهد عوارض آن می تواند مشکلاتی را برای ما ایجاد کند.

احمد همتی - کراپ‌شده

وی افزود: بر اساس این لایحه، در صورتی که شرایط اضطرار یا حوادثی با منشا طبیعی رخ دهد همه کشورهای حاشیه خزر باید به کمک هم بیایند و با این حادثه مقابلهو حتی امدادرسانی کنند تا شاهد به مخاطره افتادن این بزرگترین دریاچه جهان نباشیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلسگفت: از طرف جمهوری اسلامی ایران، سازمان بحران مسئول پیگیری موضوع دریای خزر و تهدیدات آن است و موظف خواهد بود تا بخش های مختلف اجرای این قانون را مدنظر قرار دهد.

همتی بیان کرد: طبق این لایحه، دریای خزر، دریای صلح و دوستی محسوب می شود که با تصویب این لایحه بر دوستی ها و صلح بین کشورهای بهره بردار تاکید ویژه می شود.

وی افزود: لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر با لایحه مذکور ۱۲۲ رأی موافق، شش رأی مخالف و شش رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه تصویب شد که رای قاطعی خوانده می شود.

این عضو خانه ملت همچنین گفت: لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر به منظور مدیریت بحرانهای طبیعی و پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر در زمینه امکانات حمل و نقل، تجهیزات امداد و نجات، ساماندهی آموزش‌های مردمی، تربیت و ارتقای سطح دانش کارشناسان و مدیران کشور، افزایش سطح همکاری‌های بین‌المللی و آمادگی برای پاسخگویی و واکنش سریع و موثر به حوادث احتمالی با همکاری کشورهای همسایه خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار