چرا هیچ قانونی آن گونه که باید از آتناها،کیمیاها و ستایش‌ها حمایت نمی‌کند؟ آیا واقعاً خلاء قانونی زمینه بروز چنین حوادثی را فراهم کرده یا اینکه دلایل دیگری مطرح است که چندان مورد توجه قرار نگرفته است.
کد خبر: ۴۶۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 19 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، اوایل تیرماه سال جاری بود که خبر گم شدن دختر بچه‌ای پارس آبادی به نام آتنا در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

خبری که در آن احتمال ربوده شدن و یا قتل این دختر خردسال پیش بینی می‌شد، تا جایی که فرماندار پارس آباد مغان در روز 17 تیرماه با اشاره به اینکه 100 درصد پرونده‌های جنایی و قتل در استان منجر به کشف شده، اظهار داشت: امیدواریم این پرونده نیز در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه رسیده و این دختر بچه عزیز صحیح و سالم به آغوش خانواده‌اش باز گردد.

دو روز پس از این اظهارنظر یعنی در تاریخ 19 تیرماه دادستان پارس آباد از کشف جسد آتنا اصلانی توسط پلیس تخصصی آگاهی خبر داد و گفت: جسد این کودک 7 ساله ساعاتی پیش از پارکینگ منزل مظنونی که دستگیر و بازداشت شده بود، کشف شد.

با پیدا شدن جسد آتنا کوچولو و انتقال آن به پزشکی قانونی،مظنون اصلی پرونده که مردی 40 ساله و دارای 5 سابقه کیفری ازجمله کودک‌ربایی، تجاوز به‌عنف و اعمال منافی عفت بوده، به قتل آتنا اعتراف کرد.

هنوز داغ آتنای پارس آبادی سرد نشده که خبر آزار و اذیت جنسی دخترکی هفت ساله در استان البرز سرزبان ها افتاده. دختری به نام کیمیا که از طرف ناپدری مورد تجاوز قرار گرفت تا این روزها روی تخت بیمارستان روزگار بگذراند.

اما سوال اینجاست که چرا هیچ قانونی آن گونه که باید از آتناها، کیمیاها و ستایش‌ها حمایت نمی‌کند؟ آیا واقعاً خلاء قانونی زمینه بروز چنین حوادثی را فراهم کرده یا اینکه دلایل دیگری مطرح است که چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

اصلا چه عواملی باعث روی آوردن یک مرد برای انجام اعمال منافی عفت با یک کودک می‌شود؟ آیا آسیب‌شناسی و بررسی ریشه‌ای این گونه حوادث می‌تواند مانع از تکرار چنین اتفاقاتی شود؟

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار