پروانه مافی با بیان اینکه امروزه در کشورمان شاهد ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی هستیم گفت: بر این اساس 2 میلیون فرزند حاصل چنین ازدواج‌هایی هستند.
کد خبر: ۴۶۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 19 July 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خانه ملت، پروانه مافی با اشاره به ضایعه تاسف بار درگذشت مریم میرزاخانی، گفت: چنین رخدادی به دلیل اینکه وی در دوران جوانی به‌سر می‌برد، واقعا تلخ بود و در این میان نیز باید اذعان کرد در شرایطی که برخی کشورها به دنبال ایران‌هراسی هستند وی توانست نام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برافراشته نگاه دارد لذا این امر ضایعه‌ای بزرگ محسوب می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۱۴۷ نفر از نمایندگان مجلس برای پاسداشت و قدردانی از مرحومه مریم میرزاخانی نابغه ریاضی بین المللی ایران اسلامی بیانه و نامه‌ای را تهیه و امضا کردند، ادامه داد: در این بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار آن شدند که در برابر فرار مغزها و نخبگان تدابیر لازم اتخاذ و درباره مسئله تابعیت تجدیدنظر مقتضی صورت گیرد.

مافی تصریح کرد: با توجه به اینکه مریم میرزاخانی علاقه شدیدی به اخذ تابعیت ایرانی برای دخترش را داشت اما این تاکنون امر محقق نشده از این رو درخواست شد تا هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای که به روسای قوا تنظیم می‌کند موضوع اخذ تابیعت دختر ایشان محقق شود.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه در کشورمان شاهد ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی هستیم و بر این اساس 2 میلیون فرزند حاصل چنین ازدواج‌هایی هستند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی این فرزندان دچار محدودیت‌هایی هستند از این رو در این نامه درخواست شده بحث دریافت تابعیت از طریق زن ایرانی به رسمیت شناخته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار