معاون سازمان امور اراضی خبر داد
معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی از راه‌اندازی گشت‌های حفاظت اراضی در کشور خبر داد و گفت: امسال 15 هزار مورد تغییر کاربری در اراضی کشور شناسایی شد.
کد خبر: ۴۶۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 19 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمناندر خبری کهبدون دعوت از رسانه‌هاو به نقل از فرید صیدی‌نژاد در سفرش به سمنان گزارش داد، نوشت: این میزان تغییر کاربری در مدت 6 ماه انجام‌ و شناسایی و اخطارهای لازم داده‌ شده است.

وی گفت: درمجموع، مساحتی بالغ‌بر 500 هکتار از اراضی تغییر کاربری داده‌ شده در مدت 6 ماه شناسایی‌شده و برخورد لازم با متخلفان صورت گرفته است.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی با بیان اینکه برخورد لازم با متخلفان در زمینه تغییر کاربری اراضی صورت می‌گیرد، افزود: در صورت مشاهده تخلف ابتدا به متخلفان اخطار لازم داده شده و در مرحله بعد عملیات قلع و قمع و تخریب دیوار یا بنای ساخته‌شده غیرمجاز انجام می‌شود و عرصه به حالت قبل بازمی‌گردد.

صیدی‌نژاد با بیان اینکه قانون تغییر کاربری از سال 74 در کشور اجرایی شده، خاطرنشان کرد: اقداماتی که با عنوان تغییر کاربری شناخته می‌شود، به صاحبان و مالکان اراضی کشاورزی اطلاع‌رسانی شده است.

وی افزود: هر تغییری که خارج از این موارد در اراضی انجام شود، تخلف محسوب می‌شود؛ مگر اینکه از کمیسیون ذی‌ربطی که در استان‌ها فعال است، مجوز لازم اخذ شود.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی اضافه کرد: برای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی علاوه بر اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی به کشاورزان و بهره‌برداران از طریق مروجان و مسؤولان پهنه‌های کشاورزی انجام می‌شود.

صیدی‌نژاد از راه‌اندازی سامانه 131 خبر داد و گفت: این سامانه برای اطلاع‌رسانی صحیح و مشاوره صحیح به کشاورزان و بهره‌برداران راه‌اندازی شده است.

وی از راه‌اندازی گشت‌های حفاظت اراضی کشور خبر داد و افزود: این گشت‌ها وظیفه مراقبت از اراضی کشاورزی را بر عهده دارند.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی با بیان اینکه رصد تغییرات عرصه‌های کشاورزی همیشه در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در جایی که تغییر کاربری غیرمجاز صورت گرفته باشد، اعمال قانون لازم انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار