رفته رفته به روز برگزاری آزمون کنکور سراسری نزدیک می شویم. آنچه در این سالها در بین داوطلبان و خانواده ها فراگیر شده است شرکت در رشته علوم تجربی به امید قبولی در رشته های دانشگاهی پزشکی است که باعث شده است رفته رفته تعداد داوطلبان رشته علوم تجربی از 50 درصد نیز فراتر رود.
کد خبر: ۴۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 10 June 2015

رفته رفته به روز برگزاری آزمون کنکور سراسری نزدیک می شویم. آزمون کنکور سراسری از فردا در سراسر کشور برگزار خواهد شد. روزی که خانواده ها و داوطلبان با کلی امید و آرزو چشم بر نتیجه این آزمون دوخته اند تا نتیجه تلاش و مطالعه دانش آموزان مشخص شود.

به گزارش تابناک، آنچه در این سالها در بین داوطلبان و خانواده ها فراگیر شده است شرکت در رشته علوم تجربی به امید قبولی در رشته های دانشگاهی پزشکی است و باعث شده است رفته رفته تعداد داوطلبان رشته علوم تجربی را از 50 درصد فراتر رفته است.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل، آمار متقاضیان امسال کنکور در اردبیل 20 هزار نفر است که بیش از نیمی از این متقاضیان در رشته‌های تجربی و مابقی نیز در رشته‌های ریاضی، فنی، ادبیات و هنر آماده رقابت در آزمون سراسری هستند.

صابر سپهری افزود: امسال هم دانش آموزان رشته تجربی بیشترین آمار متقاضیان کنکور در اردبیل را دارند؛ البته اوج نگرانی در کنکور امسال هم مربوط به همین تعداد است چراکه هفت هزار دانش آموز اردبیلی پشت کنکور تجربی که طی سال گذشته یا سالهای قبل از رشته پزشکی قبول نشده‌اند دوباره کنکور می‌دهند در حالی که کل ظرفیت کشور برای پذیرش در رشته پزشکی تنها چهار هزار نفر است.

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون سراسری سال94 در صبح و بعدازظهر روزهای پنج‌شنبه 21، جمعه 22 و صبح شنبه 23 خردادماه امسال و در بین ۸۷۷ هزار دانش آموز ایرانی برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار