کد خبر: ۴۵۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 15 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛رئیس صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: استان یزد رتبه نخست در سرمایه گذاری در حوزه صنعت کشور را داراست و بالغ بر ۸۰۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در این استان انجام شده است.

 محمدرضا علمدار یزدی در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در پارک علم و فناوری یزد با اشاره به به پایش ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در استان یزد اظهار داشت: با همکاری بانک‌ها ۲ هزار و ۳۰۰ مصوبه برای این واحدها داشته ایم و هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توانمندسازی آنها پرداخت شده است.

وی افزود: ۸۵۰ میلیارد تومان نیز به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از سوی بانک‌ها به واحدهای صنعتی استان یزد پرداخت شده که بر این اساس، استان یزد رتبه چهارم پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی دارای مشکل را کسب کرده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان یزد یادآور شد: با استفاده از این تسهیلات ۴۵ هزار شغل در استان یزد تثبیت شد و به تعداد قابل توجهی نیز شغل جدید در استان یزد ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: در استان یزد به ازای هر یک روز، برای ۳۶ نفر اشتغال جدید در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت ایجاد شد.

علمدار یزدی همچنین با اشاره به رتبه نخست استان یزد در زمینه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی بیان کرد: از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعتی و معدنی استان یزد انجام شده است.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر هزار کارخانه در استان یزد با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در حال احداث است که برای راه‌اندازی آنها ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و با راه‌اندازی آنها برای ۴۵ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

علمدار یزدی ادامه داد: در بخش معدن یکی از افتخارات ما راه اندازی سامانه کاداستر بوده که با این سامانه اطلاعات به طور یکسان در اختیار معدنکاران قرار می گیرد.

وی افزود: شریان اصلی استان یزد، صنعت و تولید است و یکی از مواردی که صنعت استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مسئله آب است بنابراین وقتی مسئله صنعت، تولید و اشتغال حل شود، می بینیم که مسئله آب، مهاجرت نخبگان از استان و ... نیز ناخودآگاه حل می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار