رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: گردهم‌آیی ائمه جمعه استان یزد به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۵۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 14 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ حجت‌الاسلام«رضا شریفی» در جریان دیدار جمعی از مسئولان فرهنگی استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، به 5 مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه به امامت مرحوم حضرت آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و گفت: به این مناسبت هر سال برنامه‌هایی از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ابلاغ و در استان‌ها اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به این که سال گذشته سپاه الغدیر یزد از برنامه‌های ویژه این ایام حمایت ویژه‌ای داشت، افزود: از جمله برنامه‌هایی که برای این مناسبت در استان یزد در نظر گرفته شده، برگزاری گردهم‌آیی ائمه جمعه استان یزد است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد خاطرنشان کرد: برگزاری ویژه برنامه‌هایی فرهنگی ویژه ائمه جمعه و خانواده‌های آنها و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی توسط ستادهای نماز جمعه استان یزد از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای پنجم مرداد در استان یزد است.

شریفی تصریح کرد: یکی ازمشکلاتی که در ارتباط با مباحث فرهنگی در استان یزد وجود دارد، بحث بودجه و اعتباراتی است که باید به برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های فرهنگی اختصاص پیدا کند.

وی به پخش مستقیم خطبه‌های نماز جمعه شهر یزد در سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در پنجم مرداد توسط آیت‌الله طالقانی(ره)، گفت: در صورتی که امکان پخش نماز جمعه ششم مرداد امسال هم به صورت مستقیم وجود داشته باشد، مناسب است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صداقت کشفی قائم مقام صدا و سیمای مرکز استان یزد هم در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به آشنا کردن مردم به ضرورت نماز جمعه در جامعه، گفت: صدا و سیمای مرکز استان یزد آمادگی کامل دارد که در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اقدام لازم را انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار