مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: هواشناسی درباره خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد شدید، تگرگ و آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب و روان‌آب در برخی از نقاط این استان هشدار داد.
کد خبر: ۴۵۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷ 12 July 2017
به گزارش تابناک سمنان، غلامرضا حسنی غربا روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، با تقویت سامانه بارشی از امروز تا شنبه در برخی نقاط استان به ویژه ارتفاعات شمالی، نواحی کوهستانی و مستعد رگبار و رعد و برق، توفان تندری و در برخی نقاط تگرگ پیش بینی می شود.


وی تاکید کرد : با توجه به احتمال خسارات ناشی از تندباد و تگرگ و نیز آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها اقدام برای پیشگیری و جلوگیری از خسارت های احتمالی و خودداری از توقف و برپایی چادر در بستر حاشیه رودخانه ها و کوهنوردی و حضور در ارتقاعات با توجه به رعد و برقف و توقف نکردن در زیر درختان و نقاط پرخطر ضروری است.

وی یادآور شد: از امروز چهارشنبه بیست و یکم تیر 96 دمای هوا روند کاهشی ادامه یافته و به تدریج تا پایان هفته بین هشت تا 10 درجه کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

حسنی غربا با اشاره به گزارش وضعیت هوای استان سمنان در 24 ساعت گذشته، تصریح کرد: وزش باد در نقاط مختلف و در بیشترین سرعت در دامغان به 76 کیلومتر بر ساعت رسید.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد : در 24 ساعت گذشته مجن با 11 درجه و حسینان با 45 درجه سانتی گراد، به ترتیب کمترین و بیشترین دمای هوا را در استان سمنان داشتند و برای امروز، کمینه دمای هوای سمنان تا 28 و بیشینه تا 41درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

به گزارش ایرنا، روز گذشته در مجن 11 میلی متر باران بارید.

سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.
برچسب ها: هواشناسی ، پیش بینی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار