معاون میراث فرهنگی سمنان خبر داد
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نمایشگاه آثار فرتاش فریبرز هنرمند صنایع‌دستی این استان در تالار ورودی سازمان میراث فرهنگی کشور برپا شد.
کد خبر: ۴۵۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 12 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، جعفر صفاخواه صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:در لابی (تالار ورودی) سازمان میراث فرهنگی آثار سفال و سرامیک فرتاش فریبرز، هنرمند شناخته شده استان سمنان عرضه شده و به فروش می‌رسد.

وی گفت: فرتاش فریبرز دارای بیش از 33 سال سابقه فعالیت در زمینه سفال لعاب‌دار در استان سمنان است و سالانه حدود 10 هزار قطعه اثر هنری تولید می‌کند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه این هنرمند دارای نشان درجه یک هنری است، افزود: فریبرز تاکنون تحقیقات متعددی در زمینه احیای سفال و لعاب‌های گذشته ایران به‌ویژه دوره اسلامی زرین‌فام، نقوش آئینی و مذهبی هزاره اول قبل از میلاد و ... انجام داده است.

صفاخواهگفت: حضور در نمایشگاه‌های هنری معاصر، مفاخر صنایع‌دستی تهران، کسب چندین لوح تقدیر به دلیل حضور در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و بازرگانی کشور و حضور در 80 نمایشگاه داخلی و منطقه‌ای ازجمله موفقیت‌های کسب‌شده توسط این هنرمند است.

وی با بیان اینکه کارگاه فرتاش فریبرز در روستای ابرسج شهرستان شاهرود واقع است، ادامه داد: آثار سفال و سرامیک این هنرمند شناخته شده استان سمنان به کشورهایی همچون استرالیا، ایتالیا و سوئد ارسال می‌شود.

به گزارش فارس؛ سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در تهران، خیابان آزادی، نبش زنجانی جنوبی واقع شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار