مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل گفت: اقلیم استان اردبیل مستعد تولید انرژی‌های پاک به ویژه انرژی خورشیدی است.
کد خبر: ۴۵۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 11 July 2017
به گزارش تابناک : علیرضا علیزاده ظهر سه‌شنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: هوای نیمه‌ابری در اردبیل یکی از بهترین شرایط تولید انرژی برق با کمک نور خورشید است.

وی افزود: بر خلاف تصور عموم به جای راندمان بالای تولید در زیر آفتاب سوزان، شرایط اقلیمی اردبیل که برخوردار از خنکی و نور خورشید است، مناسب‌ترین شرایط تولید انرژی پاک است.

مدیرعامل توزیع برق استان تأکید کرد: در حال حاضر دو منطقه نمین و بخش ارشق در مشگین شهر مستعدترین مناطق تولید برق از طریق انرژی خورشیدی است.

به گفته علیزاده موضوع تولید انرژی پاک قویاً از سوی وزارت نیرو حمایت می‌شود و چه برای ادارات و چه مصرف‌کننده خانگی خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال پیش بینی شده است.

وی تأکید کرد: در واقع مشترکان می‌توانند با تولید انرژی خورشیدی قرارداد ۲۰ ساله‌ای جهت فروش تضمینی برق خود به بالاترین نرخ منعقد سازند.

تشویق ۲۰ واحد صنعتی به پاس رعایت مصرف

مدیرعامل توزیع برق استان با تأکید به اینکه در استان اردبیل ۵۲۰ مشترک برق شناسایی شده است، اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۵۰۰ مگاوات برق به مشترکان به فروش رسید.

وی افزود: از این میزان ۸۲ درصد در بخش خانگی، ۱۱.۶ درصد در بخش تجاری، چهار درصد در بخش عمومی و تنها نزدیک به دو درصد در بخش صنعتی و کشاورزی است.

علیزاده با تأکید به اینکه تعداد حداقلی مشترکان صنعتی بیانگر غیر صنعتی بودن استان اردبیل است، اضافه کرد: با این وجود در سال گذشته به نسبت سال ماقبل چهار درصد افزایش مصرف به ثبت رسیده است.

وی افزود: میزان تلفات برق در استان نیز ۱۲.۲ درصد است و این در حالی است که میزان تلفات در کل کشور نزدیک به ۱۱ درصد بوده و برنامه‌ریزی برای کاهش تلفات به ۱۱.۸ درصد در دستور کار است.

مدیرعامل توزیع برق استان همچنین با اشاره به در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی مشترکان اضافه کرد: به عنوان مثال برای مشترکان صنعتی که صرفه‌جویی در مصرف برق داشته‌اند تشویقی پرداخت می‌شود.

علیزاده افزود: سال گذشته ۲۰ واحد صنعتی به میزان ۷۰۰ میلیون تومان تشویقی دریافت کردند و در سال جاری نیز با مدیریت مصرف صنایع می‌توانند تشویقی دریافت کنند.





منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار