به گفته معاون اداره غله استان همدان سیلوهای دولتی و خصوصی ‌همدان با ظرفیت ۱۳۰ هزار تن برای ذخیره گندم خریداری شده و در آمادگی کامل قرار دارند.
کد خبر: ۴۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 10 June 2015

معاون ‌اداره غله استان همدان گفت: سیلوهای دولتی و خصوصی ‌همدان با ظرفیت ۱۳۰ هزار تن برای ذخیره گندم خریداری شده و در آمادگی کامل قرار دارند.

به گزارش تسنیم ، علی رحمانی‌فر در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم در شهرستان همدان اظهار داشت: امسال با توجه خشکسالی و کاهش بارش‌ها با برداشت زودهنگام محصول اراضی گندم مواجه هستیم در این راستا از 20 خرداد ماه و اوایل تیر ماه برداشت‌ گندم آغاز می‌شود.

وی با اشاره به بازدید مباشران اداره غله از مراکز خرید تضمینی گندم افزود: با توجه به اینکه با ورود گندم‌های خارجی مواجه هستیم مدیران کنترل کیفیت و ناظران حراست دوره آموزشی مورد نظر به منظور تشخیص نوع گندم گذرانده‌اند.

معاون بازرگانی اداره غله استان همدان با تأکید بر اینکه تمام گندم‌های با درصدهای مختلف سن‌زدگی از کشاورزان خریداری می‌شود، تصریح کرد: خرید تضمینی گندم با میزان سن‌زدگی متفاوت است به طوری که 2 درصد مشمول کسر سن‌زدگی نمی‌شود اما بیش از دو درصد به ازای هر کیلو 10 تومان کسر می‌شود.

وی بیان کرد: روستاهایی که در مجاورت مراکز خرید استان‌های همسایه قرار دارند، به‌خاطر بُعد مسافت ترجیح می‌دهند که محصول گندم خود را تحویل مراکز خارج از استان بدهند در این راستا مراکز فرعی بیشتری در مناطق دورافتاده روستائی پیش‌بینی کرده‌ایم تا از میزان خروج گندم جلوگیری کنیم.

رحمانی‌فر گفت: براساس توافقی که با بانک کشاورزی به عمل آمده ‌پول پرداخت خرید تضمینی گندم کشاورزان و پول غرامت خسارت گندم را تحت هیچ عنوانی اعم از بدهی و دیون کشاورزان برداشت نمی‌کند و مستقیماً به حساب کشاورزان واریز می‌کند.

وی عنوان کرد: استانداردسازی باسکول‌های سیلوهای بخش دولتی و خصوصی انجام شده است و همچنین سم‌پاشی در تمام سیلوها به صورت الزامی عملیاتی شده است.

معاون بازرگانی اداره غله استان همدان با اشاره به ظرفیت 130 هزار تنی سیلوهای شهرستان همدان برای ذخیره گندم خریداری شده، افزود: تکمیل ظرفیت سیلوهای دولتی به منظور ذخیره گندم خریداری شده در اولویت قرار گرفته است تا هزینه جاری دولت کاهش یابد و بعد از تکمیل این ظرفیت‌ها ذخیره در سیلوهای بخش خصوصی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های تعاون روستائی نیز با 8 هزار و 200 تن ظرفیت آماده ذخیره گندم‌های خرید تضمینی را دارند، اظهار داشت: امسال خروج گندم تولید داخل به سبب ارزان‌تر بودن قیمت گندم خارجی نسبت به گندم داخلی، توجیه اقتصادی ندارد و در این زمینه نگرانی چندانی وجود ندارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار