یک کارشناس فرانسوی مسائل ترکیه می گوید از زمانی که رجب طیب اردوغان در ترکیه به قدرت رسیده است حقوق شهروندی در این کشور پسرفت داشته است.
کد خبر: ۴۵۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 10 July 2017
به گزارش تابناک : لوراسن مونو نویسنده کتاب«têtes de turques» می گوید از زمانی که اردوغان در ترکیه به قدرت رسیده، حقوق شهروندی در این کشور بیش از پیش پسرفت داشته باشد.
از زمانی که وی به قدرت رسیده نرخ قتل زنان و خشونت علیه آنها افزایش یافته است. این واقعیتی است که برخی از سازمان ها و نهادهای غیردولتی فعال در امور بشردوستانه نیز به آن اشاره کرده اند.
این نویسنده که با زنانی زیادی در ترکیه گفتگو کرده است می گوید وضع زنان ترکیه در حالی در سال های حکومت اردوغان بدتر شده است که قبل از روی کار آمدن وی، زنان ترکیه نسبت به زنان دیگر کشورهای منطقه وضع بهتری داشتند. 
قبل از اردوغان زنان ترکیه طبق قانون از حقوقی تقریبا مشابه زنان اروپایی و کشورهای غربی برخوردار بودند اما اکنون هر سال اوضاع برای آنها بدتر می شود.
خود اردوغان در اظهار نظری درباره زنان اعلام کرده است موضع ما درباره زنان همان نظری است که اسلام اعلام کرده است. نظر اسلام نیز این است که زن جایگاه مادر دارد.
این کارشناس افزود البته قوانین و مقررات درباره حقوق زنان در ترکیه از زمان آتا تورک وضع شده است از بین نرفته اند اما اجرا نمی شوند.
نکته جالب اینکه بخشی از زنان خود ترکیه از موضعی که اردوغان درباره آنها دارد حمایت می کنند. 
وی افزود از زمانی که کودتای نظامی در ترکیه روی داده است و سرکوب های بعد از آن ،تقریبا کار برای مدافعان حقوق زنان بسیار دشوار شده است. 





منبع : فرانس 24
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار