شهردار سرعین گفت: ما بیشتر از آنکه به حضور 7 میلیون گردشگر به صورت کمی افتخار کنیم بر این باوریم که سطح ارائه خدمات کیفی به گردشگران باید ارتقاء یابد.
کد خبر: ۴۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 09 June 2015

رضا زنده‌دل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، با اشاره به ظرفیت شهرستان سرعین و توسعه‌یافتگی این شهرستان در گذشته گفت: ما نیز قبول داریم که این شهر بدون برنامه و یک طرح جامع و کامل توسعه یافته ولی انتظار می‌رود با قوت و قدرت و با همراهی سرمایه‌گذاران و تهیه یک طرح جامع و تفصیلی مناسب بتوانیم سرعین را در مسیر توسعه‌یافتگی و پیشرفت واقعی قرار دهیم.

وی افزود: معتقدم بیشتر و بهتر از این می‌توانستیم سرعین را در مسیر توسعه‌‌یافتگی قرار دهیم اما برخی نگرش‌های مقطعی اجازه نداده تا این توسعه پایدار شکل بگیرد در حالی که ما با در پیش گرفتن سیاست تمرکززدایی سعی و تلاشمان بر این است تا به شکل همه‌جانبه دید توسعه‌ای را در همه مناطق مد نظر قرار داده و نسبت به تحقق اهداف و برنامه‌ریزی‌ها اقدام جدی را انجام دهیم.

سرعین نیازمند مراکز بزرگ خرید و مجموعه‌های تفریحی است

شهردار سرعین اضافه کرد: سعی داریم براساس طرح جامع شهری و تدابیری که مشاوران در نظر گرفتند (در حدود 2 هزار هکتار حریم شهری و 400 هکتار محدوده شهری)، سرمایه‌گذاران بومی با دادن امتیاز و برخی مشوق‌ها نسبت به ایجاد تحول در این حوزه فعالانه ورود پیدا کنند و امکان توسعه همه‌جانبه و پایدار را فراهم آوریم.

زنده‌دل سرعین را نیازمند مراکز بزرگ خرید، مجموعه‌های تفریحی، توریستی و گردشگری توصیف کرد و ادامه داد: برای هیچ کس قابل قبول نیست که در کمتر از یک روز گردشگران از این شهر خارج شده و رهسپار سایر مناطق شوند در حالی که انتظار می‌رود فضایی را ترسیم کنیم تا حداقل دو تا سه روز اقامت گردشگران و مسافران در سرعین اتفاق بیفتد.

باید به دنبال برندسازی در صنعت توریسم باشیم

شهردار سرعین اظهار کرد: در سرعین می‌توانیم در بهترین و آرمانی‌ترین شرایط پذیرای گردشگران و مسافران باشیم به شرط آن که به ارائه کیفی خدمات اعتقاد داشته باشیم و با برندسازی و نگاه تحول‌آفرین بتوانیم کارهای متفاوتی را در توسعه صنعت گردشگری و توریسم در این شهر انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دیگر دوران کار کلیشه‌ای و برخی اقدامات بی‌ثمر سپری شده و ضرورت دارد با یک توانمندی و انسجام‌بخشی به برنامه‌ریزی‌ها بتوانیم به شکل اساسی و زیربنایی ارائه خدمات کنیم، تصریح کرد: ما اگر بتوانیم در سرعین منطقه‌ای به عنوان پیاده‌ شهر اجرا کرده و کمربند سبز گردشگری را در پیوند توانمندی‌های سرعین به سایر مناطق به انجام برسانیم تا به دور از تقابل بین شهرستان‌های استان بتوانیم اهداف و برنامه‌ریزی‌هایمان را عینیت ببخشیم قطعاً با شرایط مطلوب‌تر می‌توانیم کار با کیفیت و متناسب با نیاز مخاطبان را انجام دهیم.

شهردار سرعین گفت: اطلاع‌رسانی‌ها و آگاهی‌بخشی به مردم باید بر محور صداقت و راستگویی باشد چراکه اگر می‌خواهیم توسعه توریسم، ارتقای سطح خدمات و ملحق شدن به منطقه آزاد تجاری و گردشگری را شاهد باشیم در قدم اول باید بدون محدودیت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم به شکل درست و صحیح اتفاق بیفتد.

زنده‌دل در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نمی‌توانیم در شعار و تنها با حرف زدن برخی از مسائل خودمان را دنبال کنیم بلکه با یک بسترسازی مناسب و با تکیه بر توانمندی‌ها و قابلیت‌های بی‌نظیری که در سرعین و ساختار مدیریت جامع آن وجود دارد، می‌توان حرکتی مثبت و سازنده را انجام داد.

شهردار سرعین افزود: کارهای خوب و زیربنایی را در شهر سرعین آغاز کردیم و تمام تلاشمان بر این است تا به دور از هرگونه نگاه مقطعی بستری را فراهم کنیم تا آیندگان نیز بتوانند با برنامه و هدفمند کار توسعه شهری را انجام دهند که تکمیل کمربندی سرعین، توسعه فضای سبز، ایجاد زمینه برای حضور گردشگران و کارهای زیربنایی در عمران و آبادانی شهر مدنظر و مورد هدف‌گذاری جدی و دقیق است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار