با گرم شدن هوا، هر ساله آتش سوزی‌های جنگلی و مراتع استان فارس نیز افزایش می‌یابد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،استان فارس با دو میلیون و دویست هزار هکتار جنگل ، 18 درصد از جنگل های کشور و رتبه نخست را از نظر میزان سطح جنگل ها داراست .
کد خبر: ۴۵۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 08 July 2017
 امسال با اجرای تمهیداتی تلاش شده از گسترش آتش سوزی‌های محیط زیست جلوگیری شود.
ایجاد آتش بُر به منظور جلوگیری از پیشروی آتش سوزی در مناطق جنگلی و مجهز شدن فارس به یک فروند هواپیمای اطفاء حریق، از جمله این برنامه هاست.
یکی از مهمترین عوامل تهدیدکننده جنگل‌ها و منابع طبیعی، آتش سوزی هایی است که در چند سال اخیر منجر به تخریب بخش وسیعی از جنگل‌ها و منابع شده است.
مدیرکل محیط زیست فارس گفت: در یک ماه گذشته بیش از ۱۸۸ هکتار از جنگل‌ها و منابع طبیعی فارس در آتش سوختند.
به گفته مرادی، از ابتدای تابستان تاکنون ۸۰ مورد آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی فارس گزارش شده است.
در استان فارس ۱۲ میلیون و چهار صد هزار هکتار زمینهای منابع طبیعی با پوشش گیاهی بلوط، بادام وحشی، بنه، کیالک، ارژن، شن، دافنه، ارس، تنگرس، گون، جاشیر و گیاهان مرتعی مانند خارشتر، شیرین بنان، درمنه، گون و گرامینه وجود دارد.
استان فارس دارای سه ناحیه رویشی زاگرس، ایرانی تورانی وخلیج عمانی است که در مجموع، منطقه رویشی زاگرس از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است، زیرا ۳۰ درصد از عرصه‌های زاگرس در استان فارس واقع شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، عامل انسانی را یکی از دلایل اصلی آتش سوزی‌های مراتع فارس میداند و معتقد است برخی از این آتش سوزی‌ها عمدی هستند .
مرادی افزود: سودجویان و سهل انگاری برخی گردشگران و چوپانان در بروز آتش سوزی‌ها نقش مهمی داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار