رئیس پلیس‌راه کشور با توصیه به رانندگان به خصوص در جاده‌های استان‌های بزرگ و کویری گفت: درصد بالایی از تصادفات به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی در چنین استان‌هایی رخ می‌دهد.
کد خبر: ۴۵۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 07 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،  سردار محمدحسین حمیدی به چند توصیه ایمنی جهت جلوگیری از تصادفات اشاره کرد و گفت: در استان‌هایی که آب و هوای خوب دارند و در مسیر آن‌ها تفرج‌گاه‌ها و تفریح‌گاه‌هایی وجود دارد کمتر تصادف به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی داریم.

این فرمانده ارشد انتظامی افزود: اما در استان‌هایی مانند فارس و اصفهان و خراسان‌ها و سایر استان‌هایی از این دست به دلیل نبود تفرج‌گاه و تفریح‌گاه‌ها در بین راه‌ها و همچنین تابش نور خورشید و گرمای تابستانه تا 80 درصد از تصادف‌ها به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی در چنین جاده‌هایی صورت می‌گیرد.

رئیس‌پلیس‌راه کشور افزود: به همین منظور باید همراهی با رانندگان در چنین جاده‌هایی وجود داشته باشد و همچنین در چنین جاده‌هایی توقف‌های لازم و به اندازه کافی داشته باشند.

حمیدی از لزوم اصلاح روش مسافرت سخن به میان آورد و گفت: زمان‌بندی مسافرت‌ها باید تغییر کند و برنامه‌ریزی از قبل برای مسافرت‌ها وجود داشته باشد و برای مثال قبل از رانندگی چه باید بخوریم و چگونه رانندگی کنیم که دچار مشکل نشویم.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای برخی از استان‌هایی که جاده‌های پر ترافیک و شلوغ دارند علاوه بر طرح تابستانه دارید افزود: در برخی از استان‌ها به ویژه در استان خراسان رضوی سالانه تا 30 میلیون نفر زائر داریم که به همین دلیل علاوه بر طرح تابستانه؛ طرح ویژه برای این استان و استان‌های شمالی داریم و تا 5 برابر استان‌های کوچک نظارت و کنترل توسط پلیس‌راه بر جاده‌های این استان‌ها صورت می‌گیرد.

وی به فرمان مقام معظم رهبری در حکم سردار اشتری فرماندهی نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: رهبری معظم انقلاب برای حفظ جان تک تک مردم کشور دغدغه دارند و به همین خاطر ما در پلیس‌راه کشور برای برآورده کردن این خواسته و دستور فرماندهی معظم کل قوا بیش از پیش نظارت و کنترل‌های خود را بر جاده‌ها افزایش داده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار