وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم با یاری مجلس شورای اسلامی از طریق صندوق توسعه ملی بتوانیم شبکه ریلی سبزوار را تامین اعتبار کنیم.
کد خبر: ۴۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 09 June 2015
عباس آخوندی در محل مراسم کلنگ زنی فاز دوم پروژه حرم تا حرم اظهارداشت: باید طرح اتصال آزاد راه، شبکه شهری سبزوار - نیشابور طراحی و پایانه‌های مسافربری و باری جدید نیز پیش بینی شود و پایانه‌هایی که نیاز به توسعه دارند در طرح توسعه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه کمک‌های خوبی از طریق مجلس از بند «و» تبصره پنج شده است، افزود: امیدواریم با یاری مجلس شورای اسلامی از طریق صندوق توسعه ملی بتوانیم شبکه ریلی سبزوار را تامین اعتبار کنیم.

آخوندی با بیان اینکه کار کردن در خطه خراسان رضوی دلپذیر است، خاطرنشان کرد: این خطه در خاک ایران نماد اندیشه و دیانت است و کار کردن در این سرزمین در جهت عقاید دینی و مذهبی و اعتلای ایران افتخار ماست.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سبزوار، نیشابور و مشهد در اعتلای تاریخ ایران و توسعه روابط ایران و اسلام نقش مهمی داشته اند، یادآور شد: این مناطق با 6 هزار سال سابقه و تمدن در حوزه تمدنی ایران نیز نقش بسزایی دارند. بنابراین باید طرح‌های باز آفرینی با رویکرد توسعه و حفظ میراث معنوی این شهرستان‌ها را برنامه ریزی کنیم و این طرح‌های جدید باید برای شهرهای تاریخی ایران در دستور کار قرار گیرد.

آخوندی با بیان اینکه تاریخ شهرهای سبزوار، نیشابور و مشهد ثروت آنان است، گفت: از آنجا که این شهرها در توسعه و فرهنگ اسلام در جهان موثر هستند باید ساختار اسلامی آنها حفظ شود.

وی با بیان اینکه باید به شهرهایی مانند سبزوار با دیدی فراتر نگاه شود و گام‌های بزرگی برای توسعه این شهر برداشته شود، اظهار داشت: سبزوار دارای شبکه تجاری قوی، شبکه تولید، شبکه ارتباطی قوی با شهرهای سراسر ایران و موقعیت جغرافیایی مناسب است و اجرای طرح‌های بازآفرینی در این شهر می‌تواند در توسعه آن موثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار