فرماندار سمنان تاکید کرد:
فرماندار سمنان از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای سمنان خواست که همه امکان و تجهیزات و ظرفیت‌های خود را در اختیار طرح ساماندهی اوقات فراغت تابستانی قرار دهند.
کد خبر: ۴۵۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹ 03 July 2017

به گزارش تابناک سمنان،  سیدعباس دانایی در ستاد ساماندهی امور جوانان سمنان از افزایش برنامه‌های اوقات فراغت در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی شهرستان برنامه‌های خود را اعلام و مابقی نیز باید ظرف چند روز آینده این برنامه‌ها را اعلام و از طریق سامانه پیش‌بینی شده در اختیار افکار عمومی و جوانان و نوجوانان قرار دهند.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان مرکز استان از راه‌اندازی رسمی سامانه فعالیت‌های ستاد اوقات و فراغت سمنان خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 650 عنوان برنامه در این سامانه ثبت شده است. ضمن اینکه بخش زیادی از برنامه‌ها هنوز وارد سامانه نشده و دستگاه‌ها موظفند طی چند روز آتی برنامه‌های خود در تابستان امسال را وارد سامانه کنند.

دانایی با اذعان به اینکه دستگاه‌های اجرایی سمنان از امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی، ورزشی، علمی و..خوبی برخوردارند تصریح کرد: دستگاه‌هایی همچون دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و...از امکانات قابل توجهی برخوردارند و خوشبختانه این امکانات را نیز جهت غنابخشی به برنامه‌های اوقات فراغت سوق دادند.

وی از تاکید ویژه مسئولان ارشد استان و شهرستان در خصوص توجه ویژه به برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی خبر داد و گفت: باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرکز استان، مسئولان ، سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان فرهنگی و اجتماعی و... برنامه‌هایی با جذابیت بالا برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و حتی کودکان و بزرگسالان فراهم کنیم.

فرماندار سمنان با بیان اینکه در برنامه‌ریزی و طراحی برنامه‌ها باید به نیازهای نسل نوجوان و جوان توجه شود اضافه کرد: دستگاه‌ها باید زمینه‌ای فراهم کنند که نهایت استفاده و بهره‌برداری از امکانات آنها انجام شود.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای تشکیل تیم‌های بازرسی و ارزیابی از کلاس‌ها و برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی در سمنان خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نمایندگان خود را برای همکاری با کمیته‌های مختلف ستاد معرفی کنند.

دانایی ارزیابی برنامه‌های اجرا شده را امری ضروری خواند و گفت: باید با ارزیابی‌های دقیق و درست برنامه‌های آموزشی و ورزشی، فرهنگی، تفریحی و..طراحی شود که جوانان را جذب خود کنند.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان مرکز استان از آمادگی فرمانداری سمنان برای همکاری همه‌جانبه در برگزاری برنامه‌های تابستانی خبرداد و خاطرنشان کرد: فرمانداری تلاش می‌کند همه ظرفیت‌های شهرستان را در راستای خدمات‌دهی به مردم و خصوصا جوانان و نوجوانان بسیج کند تا با غنابخشی به برنامه‌های اوقات فراغت، زمینه رشد بیش از پیش جوانان را فراهم و به افرایش امید و نشاط اجتماعی در جامعه کمک کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار