تغییر قیمت سوخت نباید به گونه ای باشد که اشتغال مردم را تحت تاثیر قرار دهد.
کد خبر: ۴۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 09 June 2015
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرات شدید افزایش قیمت سوخت برشغل مردم فعال در بنادر جنوبی کشور اظهار داشت: افزایش قیمت سوخت در وضعیت حمل ونقل و جابجایی کالا و اشتغال مردم بسیار موثر بوده و این افزایش در نرخ کرایه های حمل تاثیرگذاشته است.

منصور آرامی با بیان این نکته که سوخت بخش عمده ای از قیمت تمام شده حمل را تشکیل می دهد افزود: به همین دلیل این افزایش در فعالیت دریانوردی شناورداران و میزان جابجایی آنها اثر گذاشته است و شناورداران مجبور هستند رقم بالایی را برای سوخت پرداخت کنند.

وی با بیان لزوم تعادل بخشی در قیمت سوخت گفت: اگر قرار است قیمت ها افزایش پیدا کند این افزایش باید به مرور و نه یک مرتبه صورت گیرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما نمی گوییم قیمت سوخت همان قیمت قبلی باشد زیرا دولت هم باید هزینه های خود را از محل هدفمند کردن یارانه ها تامین کند اما نباید تغییر قیمت ها به گونه ای باشد که اشتغال مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

آرامی گفت: لنج داران در خصوص افزایش قیمت سوخت مراجعات بسیاری داشته اند که به همین منظور نیز ما در حال پیگیری هستیم و امیدواریم در این خصوص به نتیجه برسیم.

وی در ادامه با اشاره به حرکت های خوب صورت گرفته از سوی دولت در حوزه صنایع دریایی گفت: البته مشکل عدم باور ظرفیت های داخلی کماکان وجود دارد اما توجه وزارت صنایع به این حوزه بیشتر از گذشته شده است.

وی افزود: همین که دولت قصد دارد پروژه های نیمه تمام را به اتمام برساند و تلاش دارد به صنایع دریایی بخش خصوصی کمک کند نشان می دهد توجهات نسبت به گذشته بیشتر شده است.

نماینده مردم بندرعباس با بیان لزوم واگذاری پروژه ها به صنایع دریایی داخلی تصریح کرد: اگر خودمان به این موضوع باور داشته باشیم ظرفیت های خوبی در این زمینه ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: کلیه متولیان بخش دریایی باید به یاری صنعت دریایی بیایند تا این صنعت تبلور لازم را داشته باشد.



منبع: مانا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار