رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود:
رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود ضمن اشاره به جمعیت۲۷۵هزار نفری شهرستان گفت: در سال گذشته تنها ۴۵ میلیون تومان برای بهسازی سالن‌های ورزشی در نظر گرفته شد که این مبلغ بسیار ناچیز است.
کد خبر: ۴۵۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 03 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، مجید محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه بسیاری از مکان‌های ورزشی شاهرود نیازمند بهسازی و مرمت هستند، تاکید داشت:بسیاری از اماکن ورزشی شهرستان تخریبی محسوب می شود که از مسئولان تقاضا کردیم مبلغ قابل توجهی از اعتبارات تملک دارایی برای این بخش پیش‌بینی شود.

مجید محمدی - کراپ‌شده

وی با اشاره به اعتبار دو میلیارد و ۷۰۰میلیون ریالی مصوب سال‌های ۹۵ و ۹۶ در ارتباط با تعمیراماکن ورزشی شاهرود، گفت:تخصیص این رقم می‌تواند به نوسازی و به‌سازی اماکن ورزشی کمک کند.

عدم تخصیص مناسب اعتبارات تملک دارایی برای اماکن ورزشی شاهرود

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرودبا اشاره بهعدم تخصیص مناسب اعتبارات تملک دارایی برای اماکن ورزشی شهرستان افزود: تمام اعتباراتی که از سال ۹۵ تاکنون در حوزه تعمیرات به ورزش شاهرود تعلق گرفته، ۴۵ میلیون تومان بود که در نهایت توانستیم با این مقدار اعتبار، نسبت به تعویض ایزوگام، نصب پکیج و کولر اماکن ورزشی اقدام کنیم و اگر میزان تخصیص این اعتبار مصوب قابل‌ توجه باشد اداره ورزش و جوانان در وضعیت شهر و روستاها خدمات خوبی را ارائه خواهد داد.

محمدیگفت: در جلسه کمیته و برنامه‌ریزی ۴۰میلیارد تومان اعتبار به شاهرود تعلق گرفت که در حوزه ورزش هنوز مُهر تائید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را نگرفته است همچنین امسال دو میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان اعتبار که درمجموع اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، برای ورزش مصوب شدکه از این مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان برای استخر بیارجمند و یک میلیارد تومان مربوط به‌کل شهرستان اعم از تجهیز،حفظ و نگهداری اماکن ورزشی و احداث ریز پروژه‌هایی مانند زمین‌ فوتبال ساحلی روستایی و کمک به احداث سالن ورزش باستانی مجن خواهد بود.

وی بابیان اینکه در حال حاضر سرانه ورزش شاهرود ۸۰سانتی‌متر مربع است، ابراز داشت: این سرانه تا پایان برنامه پنجم می بایست به یک مترمربع می‌رسید اما از آغاز برنامه ششم اشاره‌ای به این موضوع نشد و متاسفانه از سرانه عقب هستیم هرچند برخی از پروژه‌های مهم و بزرگ مانند استخر بیارجمند و سالن سه‌هزارنفری و استادیوم ۱۵هزارنفری به سرانجام نرسید و اگر این موارد تحقق پیدا کند پیش‌بینی می‌شود فضا و سرانه ورزش به یک مترمربعارتقا یابد.

تخریب قله شاهوار توسط معدنکاران ورزش شاهرود را دچار چالش می‌کند

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود درباره تسهیلات جوانان نیز، توضیح داد:دولت به سمتی حرکت می کند که بتواند شرایط دریافت تسهیلات را با کم کردن سود بانکی فراهم کند و در قبال تسهیلوام جوانان هنوز ابلاغی از سوی وزارت ورزش صورت نگرفته است ولی پیش‌بینی می شود در صورت ابلاغ، ۳۰الی ۴۰ درصداین وام به شاهرود تعلق گیرد چرا که از وسعت و جمعیت بیشتری برخوردار است.

محمدی در پاسخ به این پرسش که تخریب‌های معدن بوکسیت شاهوار چه اثری بر ورزش کوهنوردی شاهرود خواهد داشت، بیان کرد: همه افراد باید مدافع محیط زیست باشند و منافع آن را در اولویت قرار دهند اما موضوع بعد، ورزش کوهنوردی است که هر جا محیط‌زیست در معرض آسیب قرار گرفته باشد این ورزش در آنجا رخ نمی دهد و عمدتاً این فرهنگ در اغلب کوهنوردان وجود دارد که مدافع محیط‌زیست بوده و مایل هستند به‌مکان‌هایی پا بگذارند که ازنظر محیط‌زیست آسیبی به آن وارد نمی‌شود و اگر به هر دلیل به‌واسطه کسی منطقه‌ای در حال تخریب است به‌عنوان مدافع محیط‌زیست وارد عمل شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: ماجرای ورود کوهنوردان به مقوله شاهوار اما از آنجا آغاز می شود که این افراد گزارش‌هایی را به واسطه صعودهایشان به شاهوار درباره تخریب این قله ارائه می دادند که این گزارش‌ها از طریق دو دستگاه محیط‌زیست و ورزش و جوانان با موضوع تخریب‌ قله شاهوار، اطلاع رسانی و پیگیری شد اما ما معتقد هستیم اگر آن معدن با موضوعات زیست‌محیطی تداخلی نداشته باشد شاید بتواند به کار خود ادامه دهد اما اگر ازنظر زیست‌محیطی بخواهد آنجا را تخریب کند باید با آن مقابله شود.

اختصاص ۱۵ خانه ورزش روستایی به شاهرود

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود بابیان اینکه کوه شاهوار میراث ملی است و باید حفظ شود، افزود: شاهوار بلندترین قله در دو استان سمنان و گلستان محسوب می‌شود لذا این قله با ارتفاع سه هزار و ۹۴۵متری سالانه میزبان۵۰۰ کوهنورد از سایر شهرستان‌ها به شاهرود است که با حفظ منابع طبیعی ارزشمند باید بتوانیم شرایط را به‌گونه‌ای پیش ببریم تا شاهد سالانه یک هزار بازدیدکننده از شاهوار و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در شاهرود باشیم.

محمدی در پاسخ به این پرسش که از تعهد ۵۰خانه ورزش روستایی مدیرکل در استان چه تعداد به شهرستان تعلق خواهد گرفت، ابراز داشت: با توجه به اینکه حدود ۱۰۰روستای بالای ۲۰خانوار در شاهرود وجود دارد می توان در این شهرستان شرایط خانه ورزش روستایی را اجرا کرد لذا مسئولان قول مساعد ساخت ۳۳ خانه ورزش روستایی در سطح استان سمنان را دادند که از این تعداد ۱۵ باب مربوط به شاهرود بود که نشان‌دهنده نگاه ویژه استان به مقوله ورزش در این شهرستان است.

وی در ادامه تصریح کرد: بخشداری و دهیاری‌ها باید سرانه و یا فضایی را در اختیار روستاها قرار دهند که متناسب با خانواده ها باشد و همچنین بتوانند از امکانات ورزشی مثل تنیس روی میز، فوتبال دستی و دارت استفاده کنند اما در حوزه خانه روستایی عمده مشکل مربوط به بخش بیارجمند است چراکه در مناطق محروم واقع‌شده و فضاهای موجود اغلب قدیمی هستند و این مهم هزینه زیادی مطلبد تا این فضاهای قدیمی بازسازی شوند.

۵ خانه ورزش روستایی در شاهرود افتتاح شد

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود افزود: تاکنون پنج‌خانه ورزش روستایی در شاهرود افتتاح شده و اگر شرایط امکان‌پذیر باشد این آمادگی وجود دارد که تا ۱۰ خانه ورزش روستایی در بخش‌های مرکزی و بیارجمند افزوده شود ضمن اینکه بسطام نیز این قابلیت را دارد که بتوانیم درزمینهٔ توسعه ورزش روستایی در این بخش سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

محمدی در پاسخ به این پرسش که درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی در حوزه ورزش صورت گرفته است، ابراز داشت: سالانه ۵۰میلیون تومان تجهیزات ورزشی در شاهرود خریداری می‌شود که از این میزان حدود ۲۰الی ۳۰میلیون تومان هزینه برای میزهای تنیس و فوتبال دستی انجام می‌شود همچنین با هماهنگی صنف نجارهای شاهرود، مقرر شد اگر این میزها با قیمت مناسب‌تر از تمام‌شده تهران ساخته شود و این آمادگی از سوی ورزش و جوانان وجود دارد تا میزهای تنیس از داخل شهرستان تهیه شوند.

وی همچنین با اشاره به میزبانی مسابقه مینی بسکتبال دختران منطقه یک کشور توسط شاهرود طی هفته جاری، گفت: در این مسابقاتتیم‌هایی از تهران، مازندران، قم، و شاهرود به رقابت خواهند پرداخت و همچنین مسابقات بسکتبال نونهالان کشور نیز اواسط تیرماه جاری در شاهرود برگزار می‌شود که حدود ۲۰۰ورزشکار در این رقابتها حضور خواهند داشت همچنین تمام ملزومات این تیم‌ها قرار است از داخل شهرستان تهیه شود تا اثرحضور این ورزشکاران بر تولید داخلی شاهرود نمود عینی پیدا کند.

فعالیت ۱۵ نیروی کار و ۵۵ مکان ورزشی در شاهرود

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود در پاسخ به وضعیت واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی نیز ابراز داشت: در این بحث با مقاومت‌هایی در شهرستان مواجه هستیم که طبق قانون برمبنای اصل ۴۴ دولت در راستای کاهش تصدی‌گری در همه زمینه‌ها باید برنامه داشته باشد و فکر می‌کنیم طی سه سال آینده همه امورو حتی اقدامات فرهنگی توسط بخش خصوصی انجام شود.

محمدی همچنین با اشاره به فعالیت ۱۵ نیروی کار و ۵۵ مکان ورزشی در کل شهرستان، گفت: امیدواریم بتوانیم پنج پروژه را نیز برای افتتاح در هفته دولت آماده کرده و درنهایت مکان‌های ورزشی را به ۶۰مورد برسانیم.

وی افزود: تجلیل از ۱۰هیئت ورزشی که مسابقات جام رمضان برگزار کردند، تجلیل از قهرمانان و دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی ازجمله برنامه‌های هفته دولت سال‌جاری محسوب می‌شود و همچنین دو پروژه آماده افتتاح شامل زمین چمن مصنوعی مغان، مجموعه ورزشی پرنیان که به‌واسطه بخش خصوصی در شهرک دانشگاه ساخته‌شده و تا هفته آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و سالن زورخانه شاهرود که بیش از ۹۰درصد کار آن انجام‌شده، در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

ارتقایکمیّت و کیفیت برنامه‌ها در حوزه جوانان

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود در خصوص تفکیک دو مقوله ورزش از حوزه جوانان که طرح آن به‌تازگی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح‌شده است نیز ابراز داشت: ادغام اداره ورزش از حوزه جوانان ازیک‌طرف همراه با اجرای برنامه و فعالیت در حوزه زیرساخت، کار و برنامه‌ریزی است علیرغم اینکه حوزه جوانان هم این موضوعات را دارد که این صرفاً کار فرهنگی محسوب می‌شد و این چسبندگی به اداره ورزش چندان ملموس نبود.

محمدی در ادامه تصریح کرد: طی سال ۹۲ که ادغام دو نهاد صورت گرفت شوکی را ایجاد کرد که حوزه به این گستردگی را چطور باید با آن رفتار کرد لذا چهار مقوله مهم در حوزه جوانان شناسایی و در دستور کار قرار گرفت که غنی‌سازی اوقات فراغت، برنامه‌های گرامیداشت هفته جوان مصادف با ولادت علی‌اکبر(ع)، پیوند آسمانی در غالب ازدواج حضرت فاطمه با امام علی(ع) و درنهایت هویت‌شناسی جوانان در برنامه‌های وزارت‌خانه گنجانده شد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی دولت در سالهای ۹۴ و ۹۵ گفت: در این استخدامیاداره ورزش و جوانان دارای دو کارشناس مختص جوانان شد و در این راستا کمیّت و کیفیت برنامه‌ها ارتقا پیدا کرد.

مربیان می‌تواننداز اماکن ورزشی در راستای درآمدزایی بهره‌مند شوند

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود همچنین افزود: تکلیف ما، اجرای سیاست‌های دولت است لذا دولتمردان هر آنچه تشخیص دهند باید عمل شود، اگر مقوله جوانان از حوزه ورزش جدا شود فکر می‌کنیم به نفع جوانان و ورزشی‌ها است چراکه این دو مقوله هیچ هارمونی باهم ندارند اما اگر هم نشود باز باید کارمان را صورت دهیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود در خصوص برنامه‌های این اداره برای مربیان ورزشی، ابراز داشت: هر دوره سه‌ماهه یک کلاس مربی‌گری برگزار می‌شود و مربیانی که مایل هستند می‌توانند کارت درجه سه و دو و ارتقای به سمت بالاتر دریافت کنند اما درباره این دوره ها همچنین باید گفت، کارتی به مربی داده می‌شود مانند یک گواهینامه رانندگی قلمداد شده و ممکن است فردی از آن استفاده نکند لذا اداره ورزش و جوانان این میل و رغبت را در مربیان ایجاد می‌کند تا از اماکن ورزشی بهره ببرند و درآمدزایی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار