مسئول قرنطینه دامپزشکی استان سمنان:
مسئول قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان سمنان از توقیف بیش از 20 محموله دام و فرآورده های آن طی سه ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 02 July 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مرآت، حسن آفاق مسئول قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان سمنان با اعلام این خبر افزود: طی عملیات گشت و کنترل تردد در سه ماهه اول سال 96 بیش از 20 محموله دام و فرآورده های مرتبط در استان سمنان کشف و توقیف شده که 2 محموله از 20 محموله، 55 راس دام سبک و سنگین غیر مجاز بوده که با همکاری نیروی محترم انتظامی کشف وجهت اقدامات بهداشتی و قانونی به محل های قرنطینه بهداشتی منتقل گردیدند.

وی در ادامه اظهار کرد: این بخش از کشفیات را 50 راس قوچ و 5 راس گاو شامل می شدند که در حال حاضر جهت انجام امور قانونی و بهداشتی در مراکز بهداشتی قرنطینه دامی سطح استان متوقف و نشانه گذاری گردیده است .

وی افزود: در سال جاری پرسنل نیروی انتظامی همکاری نزدیک تری با دامپزشکی داشته اند و در برخورد با محموله های دام و فرآورده های وابسته فاقد مجوز با حساسیت بیشتری برخورد کردند و نتیجه این بررسی ها توقیف بیش از 20 محموله اعم از دام ، طیور زنده و انواع فرآورده های مرتبط بوده است.

آفاق در پایان با توجه به فصل گرما از همه مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه اقدامات غیر بهداشتی از قبیل حمل فرآورده های دامی با خودروهای غیر مجاز و عدم استفاده از خودروهای یخچال دار، مراتب را سریعاً به اداره دامپزشکی شهرستان و یا سامانه اطلاع رسانی 1512 گزارش نمایند تا کارشناسان این اداره به محل مراجعه و اقدامات بهداشتی – قرنطینه ای را بررسی و برابر قوانین و مقررات با آن ها برخورد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار