نسل جدید سیم کارت :
نسل جدید سیم کارت : سیم کارت ای سیم (e Sim) را معرفی می کنیم.
کد خبر: ۴۵۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 02 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از  پایگاه خبری وب سایت رند ، حتما با سیم کارت های پلاستیکی از جمله مینی سیم ، میکروسیم و نانوسیم که در گوشی های موبایل از آن استفاده می شود آشنایی دارید. حال بعد از گذشت دو دهه نوبت به سیم کارت های جدیدی به نام e Sim  رسیده است. پس از معرفی اولیه سیم کارت ای سیم در سال 2013 سرانجام بعد از گذشت 3 سال در 2016 سازمان بین الملل و معتبر  GSM Alliance این سیم کارت ها را به رسمیت شناخت.

e Sim ها به دلیل هماهنگی و همخوانی بالایی که با ابزارهای رایانه ای و الکترونیک دارند به راحتی به آنها متصل می شوند و پیش بینی می شود در آینده بتوان ای سیم ها را به راحتی در هر وسیله الکترونیکی نصب کرد تا برقراری ارتباط از طریق آنها انجام شود.

یکی از پردازنده های سازگار با ای سیم ، Snapdragon835 ساخت کوالکوم می باشد. گفتنی است سیم کارت e Sim با رایانه های قدیمی نیز سازگاری دارد.

در یک سال گذشته با همکاری میان مایکروسافت ، اینتل و کوالکوم نسل جدیدی از e Sim ها تولید شده که به راحتی بر روی رایانه های شخصی هم قابل نصب می باشند.

یکی از مشکلاتی  که سیم کارت های قدیمی با آن روبرو هستند حافظه اندک آنهاست که تنها ذخیره تعداد کمی شماره و پیامک را ممکن می سازد اما ای سیم ها می توانند بر روی شبکه های مخابراتی مربوط به اپراتورهای مختلف قفل شوند تا پیام ها و شماره های متعلق به چند اپراتور متفاوت را بر روی آن ذخیره کرد و دیگر نیاز به خرید سیم کارت های جدید اپراتورهای دیگر نباشد. شایان ذکر است تا کنون 20 اپراتور تلفن همراه در سراسر جهان پشتیبانی از e Sim را آغاز کرده اند.

در آخر باید این نکته را متذکر شد که مایکروسافت پشتیبانی از این سیم کارت را در ویندوز 10 آغاز کرده است و احتمال این که ایسوس ، لنووو ، اچ پی هم تولید محصولات سازگار با سیم کارت ای سیم را در ماه های آینده شروع کنند بسیار زیاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار