سردار نقدي در اردبيل عنوان کرد؛
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: مشکلات و گرفتاری‌های مختلف در برخی واحدهای تولیدی و صنعتي ناشی از تحریم نبوده بلکه ریشه آن در مدیریت‌ است.
کد خبر: ۴۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹ 08 June 2015
به گزارش سبلانه ،سردار محمدرضا نقدی عصر روز دوشنبه در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال استان اردبیل، هدف از سفر خود به استان اردبیل را بازدید از صنایع استان و موضوعات فرهنگی بيان كرد وگفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هرکس در عرصه توليد کار کند، در حال جهاد است.

وي افزود: امروز صنعتگران و توليدكنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادي هستند از اين رو باید برای افزایش بهره وری تلاش کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بيان اينكه متاسفانه تعداد زیادی از صنایع تعطیل، راکد و مشکل دار هستند، تصريح كرد: گیر و گرفتاری و مشكلات صنایع، تحریم نیست؛ وقتی با صنعتگران که در حال جهاد اقتصادی اند، در مورد مشكلاتشان  گفت‌وگو می‌کنیم، مي بينيم كه مشکلات و گرفتاری‌های مختلف در برخی واحدهای تولیدی ناشی از تحریم نبوده بلکه ریشه آن در مدیریت‌ها است؛ از اين رو باید با همکاری و همدلی زیر بال تولید و صنعت را بگیریم.

وي افزود: بررسي برخی صنایع مشكل دار كه با ظرفیت بسیار پایین کار می کنند وتراز مالی شان مثبت نیست،مويد اين مطلب است كه  اغلب مشکلات ناشی از ناهماهنگی ها و ضعف مدیریتی و برنامه های ناصحیح است.


  بانک‌ها و واردات مواداولیه عمده مشكل واحدهاي توليدي و صنعتي

نقدي با اشاره به مشكلات ناشي از قطعي گاز يك واحد توليدي و فاسد شدن 20 تن شیر به خاطر اين مشكل، يادآور شد: در صنعتي که اگر گازش قطع شود، خسارت زیادی به بار مي آورد ، مدیران باید بصورت اصولی مدیریت کنند و طلب کاری از دولت و بدهی هزینه گاز به دولت، باید با مدیریت اصولی تهاتر شود.

وي مشكلات مراکز تولیدی و صنعتی را عمدتاً با بانک ها، سودهای بانکی، بازار، واردات مواد اولیه و مالیات عنوان كرد و گفت: درصدد هستيم تا با میانجیگری میان دستگاه های مختلف مشکلات واحدهاي توليدي راكد حل شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تاكيد كرد: امروز صنعتگران و توليدكنندگان  در خط مقدم جنگ اقتصادي هستند از اين رو  باید برای افزایش بهره وری تلاش کنند.

اردبيل 60 واحد توليدي و صنعتي راكد دارد

نقدي با ابراز تاسف از وضعيت صنعت نساجی اردبیل که حدود 400 میلیارد تومان سرمایه روی زمین مانده است، گفت: متاسفانه ناهماهنگی میان بانک ها، مدیران صنعت و بخش خصوصی و دستگاه قضایی باعث شده تا  هزار و 100 فرصت شغلی برای محصولی که بازار دارد، از دست برود.

نقدی تصريح كرد: در استان اردبیل چندین هزار فرصت شغلی ایجاد شده است اما برای فعال کردن ظرفیت ها و ایجاد اشتغال مشکلات مدیریتی وجود دارد به طوري در حال حاضر  كه در شهرک صنعتی اردبیل  60 واحد صنعتی و تولیدی راکد است.

اين مسئول گفت: بايد همه براي رفع مشكلات واحدهاي توليدي تلاش کنند و راهكارهاي اساسي بدهند، چرا که چرخیدن چرخ‌های صنعت و تولید در کشور زمینه‌ساز رشد اقتصادی می‌شود.

انتهاي پيام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار