رئیس پلیس امنیت عمومی استان یزد گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن این پلیس از 265 واحد صنفی در شهر یزد بازدید و 51 واحد صنفی متخلف را پلمب کردند.
کد خبر: ۴۵۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶ 02 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛سرهنگ رضارضایی افزود: پلیس اماکن به همراه نماینده های اصناف و اتحادیه های حلواساز، پیتزا، اغذیه فروشان، چلوکباب و هتلدار طرح بازدید از صنوف را به مرحله اجرا گذاشتند.
وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح این تعداد واحد مربوطه در سطح شهر یزد بازدید به عمل آمد که 51 واحد صنفی شامل قهوه خانه، پیتزا فروشی و کافی شاپ به علت رعایت نکردن ضوابط انتظامی و نداشتن پروانه کسب پلمب شد.
این مسئول تصریح کرد: همچنین ماموران پلیس در مدت اجرای این طرح، 90 واحد صنفی فاقد پروانه کسب را شناسایی و برای آنها نیز اخطار پلمب صار کردند.
رضایی گفت: در مدت اجرای این طرح، آموزش ها و تذکرهای لازم در خصوص رعایت شئونات اسلامی و پخش نکردن موسیقی مبتذل در این واحدها به متصدیان داده شد.
افزن بر 20 هزار واحد صنفی در استان یزد فعال هستند.


***
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: دو هزار خیر،؛ حامی ایتام تحت پوشش این نهاد در این شهرستان در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین هستند.
سید جلال حسینی  بابیان اینکه 100درصد ایتام تحت پوشش کمیته امداد ابرکوه صاحب حامی هستند افزود: تعداد 500 نفر از خیران در ماه شعبان و رمضان با سه میلیارد ریال کمک، حامی 250 نفر از ایتام و محسنین شدند و تعداد حامیان به دو هزار نفر رسیده است .
حسینی ادامه داد: ارزش کمک های نقدی و غیر نقدی خیران در طرح اکرام ایتام در یکسال گذشته بیش از هفت میلیارد ریال است که نسبت به سال های قبل20درصد رشد داشته است.
وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان یکهزار و400 سبد غذایی وکالایی به ارزش 700میلیون ریال بین مددجویان کمیته امداد شهرستان ابرکوه توزیع شد.
این مسئول همچنین از کمک خیران درسال جاری خبر داد و تصریح کرد: بیش از500میلیون ریال خیران برای تامین جهزیه نوعروسان تحت پوشش این نهاد کمک کردند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه تصریح کرد: سال گذشته بیش از یک میلیارد و 300میلیون ریال برای تامین جهیزیه و هدیه ازدواج 40 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد در این شهرستان هزینه کرده است.
یکهزار و 400خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام (ره ) شهرستان ابرکوه هستند.

***
فرمانده انتظامی بافق از کشف 20 راس گوساله قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهر خبر داد.
سرهنگ محمد کمالی  گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان بافق در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، با گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری عصر دیروز به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.
رئیس پلیس بافق افزود: در بازرسی از این کامیون 20 راس گوساله، بدون هرگونه مدارک معتبر که به صورت قاچاق حمل می شد کشف شد.
وی ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده را مبلغ 600 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان برای بررسی های کارشناسانه، پرونده مربوطه را تکمیل و به دامپزشکی بافق تحویل دادند و متهم نیز با پرونده متشکله به مراجع قضایی معرفی شد.
فرمانده انتظامی بافق با بیان اینکه این احشام از شرق و جنوبشرقی کشور به مرکز ایران حمل می شدند خاطر نشان کرد: پیامدهای شوم قاچاق ، تضعیف اعتقادات دینی، مذهبی و فرهنگی به علت ترویج فرهنگ مصرف خارجی، از بین بردن فرصت های شغلی به جهت غیرمولد بودن قاچاق و از بین رفتن بنیان خانوادگی است.
شهرستان بافق با استانهای خراسان جنوبی و کرمان همجوار است و در طول سال اکثر مواقع قاچاقچیان مسیر این شهرستان را برای حمل و ترانزیت محموله های قاچاق استفاده می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار