مسئول جهاد کشاورزی هشت بندی از آغاز برداشت انگور از مزارع هشت بندی در شهرستان میناب خبر داد.
کد خبر: ۴۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 08 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره، عون نکویی در گفتگو با مهر در مورد برداشت انگور بیان داشت: برداشت انگور از هم اکنون آغاز شده و تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت.  
 
وی ادامه داد: برداشت انگور در سطح سه و نیم هکتار از اراضی کشاورزی هشت بندی آغاز شده است.
 
نکویی متوسط عملکرد برداشت انگور را در هر هکتار دو تن عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت هفت تن محصول انگور در هشتبندی برداشت شود که محصول برداشتی انگور برای فروش به بازار داخلی استان ارسال می شود.
 
وی اضافه کرد: محصول انگور یکی از محصولاتی است که هم بازار مناسب دارد و هم در برابر کم آبی مقاوم است و در کاهش مصرف آب نسبت به سایر کشت ها برتری دارد.
 
برداشت ۹۶ تن خیار گلخانه ای
 
مسئول جهاد کشاورزی هشت بندی همچنین از برداشت ۹۶ تن خیار گلخانه ای خبر داد و گفت: برداشت خیار سبز گلخانه ای که از فروردین ماه در هشت بندی آغاز شده است و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.
 
وی افزود: امسال۴ هزار متر مربع از اراضی هشت بندی به کشت گلخانه ای اختصاص دارد که پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت این محصول ۱۱۰ تن خیارسبز برداشت شود.
 
مسئول جهاد کشاورزی هشت بندی اضافه کرد: روستای مجتمع امام در هشتبندی مهمترین قطب تولید خیار سبز گلخانه ای است.
 
نکویی مزیت های کشت خیار سبز به صورت گلخانه ای را کاهش چشمگیر در  مصرف آب، افزایش بازدهی محصول در فضای بسیار کمتر نسبت به فضای باز، کاهش چشمگیر مصرف سموم، کیفیت بالای محصول تولیدی، تولید محصول سالم و بازار پسند عنوان کرد.
 
مسئول جهاد کشاورزی هشت بندی همچنین خاطرنشان کرد: محصول خیار سبز گلخانه ای به دلیل مزیت های بیان شده در بالا استاندارد ها و شاخص های لازم برای صادرات را نیز دارد.
 
نکویی گفت: محصول خیار سبز گلخانه ای تولیدی بخشی از آن به بازار مصرف اصفهان و تهران ارسال و بخشی دیگر در بازار داخلی هشت بندی به فروش می رسد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار