نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: مواضع نمایندگان مجلس در خصوص مذاکرات هسته‌ای همان رهنمودها و خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبری نظام است.
کد خبر: ۴۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ 08 June 2015

محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 و مواضع اخیر رهبر انقلاب در مقابل زیاده‌خواهی غرب، اظهار داشت: بازرسی از مناطق نظامی و دفاعی کشور مغایر با عزت و استقلال ملت ایران است.

وی با تأکید بر این‌که دستگاه دیپلماسی کشور نباید زیر فشار تهدید یا محدودیت زمانی هر توافق‌نامه‌ای را قبول کند، خاطرنشان کرد: البته نمایندگان مجلس به عنوان وکلای ملت بر حسب وظیفه ذاتی خود نظارت کامل بر روند مذاکرات هسته‌ای دارند و هر توافقی که مغایر با عزت و شرف ایرانی باشد، رد خواهند کرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که تمامی بندهای ذکر شده در توافقنامه هسته ای باید در مجلس مطرح شده و پس از اعلام نظر نمایندگان مردم به تصویب مجلس برسد، تصریح کرد: مواضع نمایندگان مجلس در خصوص مذاکرات هسته‌ای همان رهنمودها و خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رهبری نظام است.

فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) مواضع امام راحل و انقلاب را نسبت به دشمنان بازگو کردند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) همواره آمریکا را شیطان بزرگ خطاب می کردند و می گفتند که اینان دشمنان قسم خورده نظام اسلامی هستند و هیچ‌گاه دست از دشمنی با ما برنخواهند داشت.

وی با بیان این‌که دشمنان انقلاب اسلامی ایران مشکل ایدئولوژیکی و ماهیتی با این نظام دارند، افزود: ارتباط ما با دشمنان قسم خورده اسلام و ایران نباید با حاکمیت اعتماد یک طرفه باشد، از این رو در مذاکرات هسته ای نیز باید از حاکم بودن فضای اعتماد یک طرفه پرهیز شده و طرف مقابل هم باید دست از زیاده خواهی های خود بردارد.

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو با تأکید بر این‌که نباید نسبت به وعده‌های توخالی غرب خوش‌بین بود، ادامه داد: طبق فرمایش امام خمینی(ره) و رهبری، دشمنان انقلاب اسلامی ایران زمانی با ما همراهی خواهند کرد که از روش های براندازانه ناامید شوند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار