شهردار شاهرود در مصاحبه با خبرنگاران این شهر عنوان کرد:
به گزارش تابناک شاهرود، شهردار شاهرود در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خود از بهره برداری پروژه عظیم جداسازی آب شرب از آب خام مصرفی در فضای سبز این شهر با صرف اعتباری معادل 30 میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 21 June 2017
به گزارش تابناک شاهرود، شهردار شاهرود در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خود از بهره برداری پروژه عظیم جداسازی آب شرب از آب خام مصرفی در فضای سبز این شهر با صرف اعتباری معادل 30 میلیارد ریال خبر داد.

سیدحسن میرفانی گفت: در سال 72 دولت پروژه جداسازی آب شرب از آب خام شش شهر در ایران را مصوب کرد که شهر شاهرود یکی از آن شهرها بود، مطالعات آن تا سال 84 بطول انجامید و این پروژه در این سال اجرایی گردید.
جداسازی آب شرب از آب خام شاهرود با30 میلیاردریال اعتبار
وی تصریح کرد: دولت در بدو امر برای خرید لوله جهت اجرایی شدن این پروژه کمک‌هایی به شهرداریهای این شش شهر نمود که از محل همین کمک‌ها و اعتبارات شهرداری شاهرود تا سال 92 حدود 30 کیلومتر از این پروژه محقق گردید.
میرفانی ادامه داد: شاخص‌های بین المللی نشان می‌دهد ایران در آستانه قرار گرفتن در بحران آب است؛ بر این اساس و با توجه به شرایط تغییر اقلیم در دهه گذشته و ایجاد شرایط خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی از قبیل باران و برف، حفظ و نگهداری از منابع آب برای شرایط بحرانی ضروری به نظر می‌رسد.
شهردار شاهرود خاطر نشان کرد: اهمیت همین موضوع باعث شد تا از زمان تصدی این پست، موضوع جداسازی آب شرب از آب خام را به جد پیگیری نمایم و امروز با افتخار اعلام می‌کنم که در چهار سال گذشته با اجرای 350کیلومتر از این پروژه گام بزرگی در جهت حفظ منابع آب شاهرود برداشته‌ایم به عبارت دیگر در این چهار سال بیش از 11 برابر 10 سال قبل از آن کار کرده‌ایم.
میرفانی با اشاره به اینکه شاهرود با 250هکتار فضای سبز به بهشت شمال‌شرق مشهور است گفت: با اجرای این پروژه و استفاده از آب خام هشت حلقه چاه، 60 انشعاب آب فضای سبز که از آب شرب استفاده می‌کرد را قطع نموده‌ایم.
جداسازی آب شرب از آب خام شاهرود با30 میلیاردریال اعتبار
وی رعایت سیاست توزیع عادلانه اعتبارات شهرداری در همه نقاط شهر و پرهیز از تمرکز گرایی را یکی از افتخارات دوران مدیریت خود دانست و افزود: در همین مدت چندین پارک محله‌ای، کمپینگ و فضای سبز در شهرک‌های محروم اهرود احداث و بازسازی و بهسازی کرده‌ایم.
او احداث باغ گل ایرانی را ناشی از تلاش و کوشش همکارانش در مدت چهار سال قبل دانست و گفت: این باغ در استان سمنان مشابه دیگری ندارد و با تکمیل فازهای بعدی آن قطعا در منطقه شمال‌شرق نیز کم نظیر و حتی بی‌نظیر خواهد بود.
شهردار شاهرود خاطر نشان کرد: زمین 30 هکتاری این باغ را به کاشت درختان مثمر اختصاص دادیم و از دو سال قبل در هفت هکتار آن گل محمدی کشت نمودیم که امثال بصورت آزمایشی و محدود گلاب‌گیری از آن را آغاز نمودیم.
میرفانی با تاکید بر اینکه اینگونه باغ‌ها در سال سوم توجیه اقتصادی پیدا خواهند کرد؛ تصریح کرد: در قدیم ارزش گل محمدی به گلابش بود ولی در حال حاضر با توجه به صنعتی شدن این امر، ارزش این نوع گل به اسانسی است که برای تولید عطر استفاده می‌شود.
وی با اشاره به کشت گل محمدی اصلاح شده با اسانس بالا در این باغ گل، ادامه داد: با احداث یک استخر سه هکتاری علاوه بر ذخیره سازی آب، از این باغ گل استفاده چند منظوره گردشگری نیز خواهد شد.
وی زمینه کشت گل محمدی با کیفیت مطلوب در دامنه جنوبی قله شاهوار و کوه البرز به ویژه در مناطقی مانند کلاته‌خیج، ابرسیج و... را بسیار مناسب دانست و گفت: ورود شهرداری به این موضوع باعث تشویق بخش خصوصی برای ساخت کارخانه گلاب‌گیری شده و یکی از این شرکت‌ها به زودی کارخانه‌ای را در روستای ابرسج احداث خواهد کرد.
شهردار شاهرود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" تاکید کرد: یکی از مهمترین مزیت‌های این امر بحث اشتغالزایی همشهریان شاهرودی در بحث کشت این نوع گل در این منطقه است.

خبرنگار تابناک شاهرود:عباسعلی حسین پور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار