رئیس اداره منابع طبیعی میامی:
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: واکاری 150 هکتاری منطقه کلاته‌سادات در این شهرستان به اتمام رسید.
کد خبر: ۴۴۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 21 June 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، محمدعلی رضایی با بیان اینکه واکاری 150 هکتاری منطقه کلاته‌سادات شهرستان میامی توسط پیمانکار به اتمام رسیده است، افزود: در سال 96 در قراردادی از اعتبارات ملی با پیمانکار، منطقه کلاته‌سادات به مساحت 150 هکتار تاغ‌کاری شد که بر اساس شرایط محیطی یک‌سری از نهال‌ها خشک شد و واکاری به همراه آبیاری صورت گرفته است.

وی افزود: هدف از اجرای این پروژه، جلوگیری از فرسایش خاک، ریزگردها، پوشش و احیای عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از پیشرفت بیابان در منطقه مورد نظر است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی بر لزوم گسترش و همچنین توسعه پروژه‌های منابع طبیعی در این شهرستان تأکید کرد و افزود: شن‌های روان به زیرساخت‌های مختلف و ازجمله ریل‌ها، قنات‌ها، زمین‌های کشاورزی و ... آسیب خواهد رساند.

رضایی بیان داشت: تثبیت شن‌های روان و بیابان‌زدایی علاوه بر اینکه از مشکلات زیست‌محیطی و ایجاد ریزگردها جلوگیری می‌کند، در راستای ایجاد مناظر طبیعی، پارک‌های جنگلی و منطقه گردشگری برای جذب توریست و همچنین سرمایه‌گذاران اقتصادی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

برچسب ها: منابع طبیعی ، آبیاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار